ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

همایش پلیس،امنیت و اصناف ،همزمان با هفته نیروی انتظامی با همکاری و مشارکت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف مرکز استان البرز و با حضور مسئولان عالی رتبه استانی ،هیات مدیره اتحادیه های صنفی و جمعی از فعالان صنفی ،در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد .
این همایش همه ساله و در راستای برنامه های مشترک فرهنگی میان نیروی انتظامی و اصناف ،با انگیزه تشریح عملکرد دو مجموعه ،تبیین و تحلیل برنامه های راهبردی و اجرایی و ایجاد حس وحدت و همکاری میان کسبه و بازاریان و نیروی انتظامی برگزار میگردد .

بهروز حصاری ،رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز این همایش ،فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به سبز پوشان دلیر عرصه امنیت و انضباط اجتماعی تبریک گفت و در سخنانی تصریح کرد : برگزاری این همایش فرصت کوتاهی را فراهم می آورد تا جامعه صنفی با وظایف خود در تامین و برقراری امنیت اجتماعی بیشتر آگاه شوند و ضمن مرور عملکرد خود و مجموعه نیروی انتظامی ،راهکاری های همکاری مشترک را که با هدف پیشبرد اهداف عالیه تدوین شده اند ،مرور نمایند .
وی افزود : خانواده بزرگ اصناف کرج در برگیرنده 25 درصد جمعیت شهری و یکی از بزرگ ترین و تاثیر گذار ترین بخش های جامعه است که می توانیم با برنامه ریزی و اعمال روش های مشارکت جمعی ،از توانمندی و ظرفیت ویژه آنها در جهت تامین امنیت و انضباط اجتماعی ،استفاده بهینه کنیم.
وی افزود : در همین رابطه و با توجه با اهمیت و نقش امنیت و فضای کسب و کار ،موضوع اخذ مجوز از کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان البرز با هدف انعقاد تفاهم نامه میان اتاق اصناف و بنیاد تعاون ناجا در دستور کار هیات رئیسه اتاق اصناف قرار گرفته است .
حصاری افزود : طی این تفاهم نامه ،طرح شناسایی و ساماندهی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب،استفاده از تجربه و توان پرسنل اداره نظارت بر اماکن عمومی در ساعات اداری و شیفت استراحت آنها و دیگر موضوعات مرتبط با جدیت و دقت دنبال خواهد شد .
وی تصریح کرد : بر اساس ارزیابی های بعمل آمده ،بسیاری از تخلفات حوزه صنفی شامل ،قاچاق کالا ، احتکار ،کم فروشی ،ارائه کالاها و اقلام بی کیفیت و ... در واحد های صنفی فاقد پروانه کسب صورت می گیرد که امیدواریم اجرای دقیق تفاهم نامه مذکور ،بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه را برطرف کند .

در ادامه این مراسم سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز نیز در سخنانی به تشریح عملکرد نیروی انتظامی پرداخت . وی ضمن تشکر از همکاری های مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با نیروی انتظامی خاطر نشان کرد :بازاریان و کسبه از ذخائر ارزشمند جامعه هستند و توانمندی آنها در اجرای طرح ها انتظامی همواره مد نظر نیروی انتظامی قرار داشته است.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: نیروی انتظامی از جنس مردم است و در راه ارائه خدمات و تامین امنیت برای شهروندان نیازمند مشارکت و حمایت معنوی تمامی مردم از جمله اصناف است.

در بخش پایانی این مراسم وبه پاس همکاری های شایسته و در خور تحسین جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با تشکل های صنفی کرج و فعالان صنفی متعهد و قانونمند ، با اهداء لوح یادبود قدردانی شد .