ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

شست مشترک اتاق اصناف مرکز استان البرز و اداره بهداشت منطقه ای شرق کرج با هدف پیشگیری از پلمپ و رفع موانع اداری در پرونده های بهداشتی واحد های صنفی امروز یکشنبه هشتم دیماه در سالن اجتماعات اتاق اصناف و با حضور اعضای تحت پوشش اتحادیه های نانوایان ،قنادان ،اغذیه فروشان ،میوه فروشان ،لبنیات فروشان ،آرایشگران مردانه ،سوپر مارکت داران ،قصابان ،چایخانه داران ،مرغ ،تخم مرغ و ماهی ،خواروبار فروشان برگزار شد .
در آغاز این نشست ناصر کاویانی نائب رئیس اتاق اصناف ضمن تشکر از مساعدت ویژه مسئولان ادارات بهداشت کرج با مجموعه اصناف در جهت رفع موانع و مشکلات بهداشت محیط در سخنانی گفت : امیدواریم درسایه تعامل و فضای دوستانه ای که میان این دو مجموعه بوجود آمده است ،در راستای اجرای دقیق قوانین، سالم سازی فضای کسب و کار ، احترام متقابل و توجه به سلامت عمومی جامعه حرکت کنیم و بتوانیم به اهداف مشترک که همانا ارائه خدمات شایسته به همشهریانمان است دست یابیم .
کاویانی افزود : کسبه محترمی که در صنوف مرتبط با مواد غذایی فعالیت دارند باید به نکات بهداشتی و آیین نامه ها و ضوابط اداره بهداشت توجه کافی داشته باشند و خودشان مروج و اشاعه دهنده فرهنگ و رفتارهای صحیح بهداشتی در سطح جامعه باشند .
در ادامه این نشست ،مهندس شایگان ،مسئول اداره بهداشت محیط شرق کرج در خصوص تعامل فی مابین اتاق اصناف و شبکه بهداشت محیط و تعیین مهلت مجدد برای اصلاح و رفع ایرادات بهداشتی در واحد های صنفی مطالبی را بیان کرد .
وی در سخنان خود تصریح کرد : خواسته ما در حوزه بهداشت ،رعایت ضوابط و آیین نامه های بهداشتی است که اجرای آن ضامن سلامت عمومی و پیشگیری از هزینه های گزاف درمانی در کشور است .
وی افزود : متصدیان محترم واحد های صنفی در حوزه مواد غذایی باید خود را ملزم به اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشت فردی و محیط بدانند ،چرا که فعالیت آنها تاثیر مستقیم بر سلامت افراد جامعه دارد .
در ادامه این نشست ،مشکلات برخی از افراد حاضر در جلسه و نحوه ی رسیدگی به آنها به صورت پرسش و پاسخ مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .