ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت ،سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و شهدای سانحه غمبار سقوط هواپیمایی مسافربری بوئینگ 735 اوکراین ،با همت اتاق اصناف مرکز استان البرز و همکاری بسیج اصناف و با حضور سردار مولایی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) ، دکتر مختاری ،مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ،حجت الاسلام روحی یزدی ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، موحد ،رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج ،سرهنگ محمودی ،فرمانده بسیج اصناف استان البرز ،هیات مدیره و کارکنان اتحادیه های صنفی و جمعی از بسیجیان پایگاه های اتحادیه های صنفی کرج ،امروز دوشنبه 98.10.23 در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد.

در آغاز این مراسم بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ضمن خیر مقدم به حاضران ،شهادت پرچم دار مبارزه با تروریست ،سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به ساحت مقدس امام زمان (عج) ،مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور ایران اسلامی ،همچنین شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ٧٣٧ کشور اوکراین را تسلیت گفت و در سخنانی تصریح کرد : این مراسم به منظور احترام به مقام شامخ شهیدان جبهه مقاومت ،دلیرمردان عرصه امنیت و مبارزه با استکبار جهانی برگزار می شود .شهیدانی که نامشان ، لرزه بر پیکر ظالمان عالم انداخته است .
حصاری افزود : دشمن هیچگاه فکر نمی کرد که شهید سلیمانی بسیار خطرناک تر از سردار سلیمانی برایشان باشد و حضور پرشکوه مردم ایران در بدرقه شهدا نشان داد که خیالهای باطل آنها در برابر اراده ملت ما بی اساس ،پوچ و باطل است .
حصاری افزود :تاریخ شهادت خواهد داد که حضور حماسی و چندین میلیونی ملت رشید و بزرگوار ایران ،سیلی محکمی بر گوش یاوه گویان و بدخواهان این سرزمین بود و حمله موشکی سپاه نیز اثبات کرد که هیچ قدرتی در جهان ،یارای مقابله و تهدید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد .
وی با اشاره به سانحه سقوط هواپیای مسافربری تصریح کرد : در روزهای گذشته شاهد بودیم که پاسخ کوبنده و دندان شکن سپاه پاسداران در حمله موشکی به قلب دشمن ، دلهای داغدیده میلیون ها مسلمان را در سراسر جهان شاد کرد ،اما با کمال تاسف اتفاق غمبار سقوط هواپیمای مسافربری و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیزمان موجبات تالم و تاثر فراوان را برای مردم ایران به همراه داشت .البته ملت ایران طی چهل سال گذشته اثبات کرده اند که در عبور از طوفان حوادث و رویداد های ناگوار ،بسیار صبور ،فهیم و با گذشت هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان از چنین اتفاقاتی سوءاستفاده کرده و به اتحاد ملی کشورمان خدشه وارد کنند .

در بخش دیگری از این مراسم سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز ضمن تسلیت مجدد به ملت شهید پرور و شریف ایران در سخنانی به تشریح وقایع روزهای گذشته در کشور پرداخت .وی در همین رابطه گفت : اتفاقات روزهای گذشته از جهات مختلف قابل بررسی و تامل است .نخست آنکه باید سوال پرسید :چه اتفاقی می افتد که بر خلاف تمام شئونات دیپلماتیک و پروتکول های نوشته شده در دنیا ،رئیس جمهور یک کشور که مدعی دموکراسی ،اقتصادی و برترین قدرت نظامی در دنیا است ، اجازه ترور یک فرد را صادر می کند و با گستاخی تمام در بیانیه ها و سخنرانی های پس از ترور، به صراحت اعلام می کند که این ترورسردار سلیمانی باید زودتر از این و در دوران روسای جمهور پیشین آمریکا انجام می شد .
وی افزود : چنین اتفاقی در دنیا نظیر ندارد و این اندازه از وقاحت و گستاخی در دوران معاصر مشاهده نشده است . در جریان انقلاب مردم کوبا شخص فیدل کاسترو ،چندین بار مورد سوء قصد از سوی آمریکایی ها قرار گرفت که همگی آنها بی نتیجه بود .اما کشور آمریکا هیچگاه به عملیات ترور خود اعتراف نکرد .البته پس از مرگ فیدل کاسترو اسناد و مدارک سازمان سیا فاش شد و مردم در جریان آن قرار گرفتند .چنین اتفاقی برای دیگر رهبران دنیا نیز روی داده است . اما هیچ کدام از عملیات های ترور در زمان حیات آن شخص ،فاش نشد .اما آمریکای جنایتکار آنقدر بغض و کینه و ترس از سردار دلیر ایرانی داشتند که تمامی قرارداد ها و شئونات دیپلماتیک بین المللی را زیر پا گذاشت و بلافاصله پس از ترور شهید سلیمانی و همرزمانش ،عمل وقیحانه خود را اعلام کرد. علت این کینه و بغض در کجاست ؟
وی با اشاره به برنامه های دشمن در خاورمیانه و زمینه سازی برای ایجاد تفرقه و آشوب در کشورهای اسلامی تصریح کرد : اسناد و مدارک منتشر شده توسط وزارت خارجه امریکا نشان می دهد که برنامه های گسترده ای طی بیست سال گذشته با هدف تفکیک کشورهای اسلامی و استعمار آنها در حوزه های اقتصادی ،فرهنگی و... در دستور کار دولتمردان آمریکا قرار داشته است که برخی از آنها طی چند سال گذشته در منطقه اجرا شد (اشاره به وقایع کردستان عراق ) که با هوشیاری به موقع و حضور استراتژیک سردار سلیمانی و دیگر سربازان گمنام امام زمان ،تا این لحظه هیچ کدام از برنامه های آمریکا در سطح منطقه به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید .
سردار مولایی افزود : عملیات تقسیم کشورهای قدرتمند و بزرگ جهان اسلام توسط آمریکایی ها با هدف تسلط ،چپاول منابع طبیعی و استعمار فکری طراحی شده است . گستره ای پهناور از جغرافیا که منابع عظیم طبیعی را در اختیار دارد و نگاه نظام سلطه را به سوی خود جلب کرده است . از این جهت است که اگر یک کشور در مقابل این توطئه بزرگ بایستد ، بعنوان دشمن درجه آمریکا مطرح می شود . در سطح منطقه خاور میانه فقط ایران است که یک تنه در برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستاده و امثال سردار سلیمانی ها هستند که نقشه های آنها را نقش بر آب ساخته اند .