ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان البرز و معاونان این سازمان در دیدار با اعضای هيات رئیسه اتاق اصناف ،ضمن تبریک روز اصناف به تمامی تلاشگران حوزه کسب و کار بر ضرورت همکاری های دوجانبه با هدف ترویج فرهنگ مالیاتی ، افزایش معلومات عمومی در حوزه مالیات ، حرکت به سوی عدالت مالیاتی تاکید کردند .
محمد رضا محمدی ،مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان البرز در این نشست با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اتحادیه های صنفی در احقاق برنامه ها و سیاست های مالیاتی کشور گفت : ارتباط و تعامل دو سویه ای که میان اتاق اصناف کشور و سازمان امور مالیاتی ایجاد شده ، فضای جامعه را برای حرکت به سوی عدالت مالیاتی هموار ساخته است که در همین رابطه می توانیم به تبصره ماده 100 و ظرفیت های ویژه آن اشاره کنیم .
وی افزود : در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیاتی کشور ، نگاه دقیق و کارشناسی شده ای به درآمد افراد ، بویژه در دوران شیوع کرونا و دیگر مشکلات و دغدغه های مودیان مالیاتی شده است . ضمن آنکه با راه اندازی سامانه الکترونیکی ، گام های بلندی در حوزه ابلاغ اوراق مالیاتی ، تنظیم و تسلیم اظهار نامه مالیاتی ، اطلاع رسانی شفاف قوانین مالیاتی ، آموزش آنلاین و افزایش معلومات عمومی در حوزه مالیات ، کاهش مراجعات مودیان مالیاتی به دوائر مالیاتی ، صرفه جویی در وقت و دیگر هزینه ها ، تسریع در روند تکمیل اطلاعات و رسیدگی به آنها و بسیاری جنبه های دیگر ، برداشته شده است .
محمدی خاطر نشان کرد : امیدواریم با همت و مساعدت مدیران و برنامه ریزان اقتصادی استان البرز ، در راه رسیدن به اهداف سازمان امور مالیاتی کشورگام برداریم و به یاد داشته باشیم که محور اصلی قوانین و برنامه های مالیاتی کشور بر منافع عمومی جامعه و توسعه پایدار اقتصادی کشور استوار است .
در ادامه این نشست بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در سخنانی ، بر ضرورت همکاری تمامی بخش های اقتصادی کشور با سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد و افزود: اصناف از جمله بخش های مهم جامعه هستند که ضمن تعامل و همکاری با دیگر حوزه ها ، نقشی کلیدی در مناسبات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی نیز ایفا می کنند . در همین رابطه پرداخت مالیات و همکاری با ادارات و توابع سازمان امور مالیاتی کشور ، یکی از بنیان های اساسی در توسعه اقتصادی و رسیدن به رفاه اجتماعیست که همواره مد نظر اصناف قرار داشته است . اصنافی که فلسفه فعالیت و حضورشان در جامعه بر محور خدمت به مردم ، سازندگی کشور و حرکت به سوی استقلال و خودکفایی در تمامی عرصه ها استوار است .
در ادامه این نشست آقایان کریمی و کاویانی نیز در سخنانی به مسائل و معضلات خاص بازار شهر کرج شامل ، تعدد بی ضابطه واحد های صنفی در سطح شهر ، سر ریز کارگران و فارغ اتحصیلان دانشگاه به سوی بازار ، افزایش شاخص های هزینه و کاهش در آمد های بنگاه های اقتصادی ، آمار بالای دستفروشان در سطح معابر شهر و نتایج زیان بار این پدیده بر اقتصاد شهر اشاره کردند و خواستار نگاه و مساعدت ویژه سازمان امور مالیاتی با اصناف و تحلیل کارشناسی تمامی مشکلات این حوزه شدند .
از دیگر مباحث این نشست تعاملات فی مابین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور بود که نتایج آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید . همچنین برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش مودیان مالیاتی از دیگر نکاتی بود که مورد تاکید و توافق دو طرف قرار گرفت .