ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

هیات رئیسه اتاق اصناف در دیدار با غلامرضا سالاری مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز در خصوص آخرین وضعیت بازار استان البرز و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار گفتگو کردند .

بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این نشست با اشاره به فعالیت 120 هزار واحد صنفی در سطح استان به تشریح توانمندی های حوزه اصناف در توسعه اقتصادی استان ، کارآفرینی ، تولید محصولات دامی و کشاورزی و تهیه و تامین بسیاری از کالاها و محصولات کاربردی در صنایع مختلف پرداخت .
وی در همین رابطه گفت : ظرفیت ها و قابلیت های حوزه صنفی استان البرز ، نه تنها باری بر دوش دولت ندارد ، بلکه بسیاری از مسئولیت های بخش دولتی را در درون تشکیلات ساختاری خود به بهترین نحو ممکن انجام داده است .
وی افزود : متاسفانه در جریان شیوع ویروس کرونا ، جامعه صنفی کشور پس از پزشکان و کادر درمانی متحمل بیشترین خسارت شده اند که بر آورد آن در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیاز به بررسی های علمی و کارشناسی شده دارد .
در ادامه این نشست ناصر کاویانی نائب رئیس اتاق اصناف نیز در سخنانی خواستار تعامل بیشتر سازمان تعزیرات حکومتی با اصناف و دقت نظر بیشتر در برخورد با پرونده های صنفی شد .وی در همین رابطه گفت : شهر کرج در مسیر مواصلاتی چند استان کشور قرار گرفته است .پرتردد ترین و زیبا ترین جاده کشور نیز از این استان عبور می کند . اما این موارد هیچ امتیازی برای بازار کرج ندارد .از دیگر سو ، کرج به خوابگاه و سرریز جمعیت تهران و باراندازی برای تجار و بازرگانان بزرگ تهرانی تبدیل شده است . ده ها معضل بزرگ و کوچک دیگر در سطح بازار کرج وجود دارد که روند عادی داد و ستد و تبادلات اقتصادی و مالی بازار را تحت تاثیر قرار داده است و به طور کلی می توان گفت که حال بازار کرج خوب نیست .
وی افزود : انتظار داریم تا تمامی مسئولان محترم در نهاد ها و سازمان های مرتبط با حوزه اصناف ، نگاه دقیق تری به مسائل خاص بازار داشته باشند و جریان های حاکم بر بازار را از زاویه دید خود نگاه نکنند .
در ادامه این نشست حمید کریمی دبیر اتاق اصناف نیز اجرای برنامه های فرهنگی و تشویقی را در کاهش تخلفات صنفی و ایجاد انگیزه در میان جوانان فعال در حوزه بازار موثر و کاربردی قلمداد کرد و افزود : به رغم تمامی مشکلات و تنگناهایی که امروز در سطح بازار کشور وجود دارد ، نمی توانیم از ظرفیت های ارزشمند معنوی و فرهنگی بازاریان چشم پوشی کنیم .