ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

مرداد ماه امسال خبری در رسانه های استان البرز منتشر شد که بسیاری را متعجب کرد . خبر تولد شش قلوهای کرجی از مادری بیست ساله  به سرعت در فضای مجازی پیچید و تصاویر آن بین کاربران دست به دست شد . در خبرهای منتشر شده ، نگرانی پدرخانواده در تامین هزینه های شش قلوها و درخواست وی جهت همیاری مردم  و مساعدت مسئولان نهاد های خیریه  نکته ای بود که مورد توجه بسیار  قرار گرفت . بر همین اساس پیشنهاد  یاری رسانی به این خانواده کرجی توسط  آقای بهروز حصاری و در اجلاس ماهیانه نمایندگان اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز مطرح شد که با استقبال روسای اتحادیه های صنفی مواجه شد  . حمید کریمی مدیر عامل مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان البرز نیز مانند همیشه ، آستین همت را  بالا زد و مسئولیت پیگیری و جمع آوری کمک های خیران اصناف کرج به این خانواده را بر عهده گرفت . با اعلام حمایت آقای کریمی از پیشنهاد مطرح شده و ضرورت مشارکت و حضور خیران اصناف در این حرکت خیرخواهانه ، مبلغ قابل توجهی وجه نقد از سوی روسای اتحادیه های صنفی کرج و دیگر خیران اصناف جمع آوری شد که از طریق مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان استان البرز و به عنوان هدیه کوچک ، به پدر شش قلوها تقدیم شد . 

در میان کمک های خیران اصناف کرج ، تولیدی ال ایستر ،  تولید کننده برتر استان البرز در حوزه  پوشاک و حوله نوزاد با مدیریت جناب آقای سلیمان مددی ، به پیشنهاد آقای علی مرادلو رئیس اتحادیه صنف پیراهن دوزان کرج ،  تامین مایحتاج شش قلوها در زمینه پوشاک را تا چند سال متقبل شده اند .

به همین بهانه سری به مجموعه تولیدی ال ایستر زدیم تا ضمن خسته نباشید و خدا قوت به مدیر جوان ، خلاق و خیراندیش آن ،با نحوه ی فعالیت هایشان بیشتر آشنا شویم .

سلیمان مددی یکی از مدیران و کارآفرینان خود ساخته و تلاشگر کشور عزیزمان است که با پشتکار ،همت و فعالیت شبانه روزی به توفیقات قابل توجهی در عرصه تولید حوله و پوشاک نوزاد دست یافته است .ال ایستر هم اینک یکی از برند های شناخته شده و معتبر در این حوزه است که با تکیه بر مهارت ، تخصص و دانش بومی ، به جایگاه و اعتبار خوبی در میان مشتریان و مصرف کنندگان داخلی رسیده است .

وی می گوید : از 13 سالگی وارد بازار شدم و در یک کارگاه تولید پوشاک نوزاد به عنوان شاگرد مشغول به کار شدم . دوسال ابتدایی را شاگردی کردم .از این طرف کارگاه به آن طرف می رفتم و هر کاری را که به من محول می شد با دقت تمام انجام می دادم .این روال دو سال طول کشید . پس از آن ، پای چرخ نشستم و روش کار با آن را یاد گرفتم . دو سال بعدی را بعنوان بر دست برشکار ،دیگر مهارت های لازم را از استاد خودم فرا گرفتم . پس از آن  بعنوان بازاریاب ، تولیدات همان کارگاه تولیدی را در بازار می فروختم .و به عبارتی دیگر نماینده فروش محصولات آن کارگاه شدم . به این ترتیب با تولید کنندگان و فروشندگان بیشتری آشنا شدم و ابعاد دیگری از این حرفه برایم آشکار شد . با حال و هوای بازار و طیف وسیعی از مشتریان با سلیقه های گوناگون آشنا شدم .

وی می افزاید : طی 9 سال فعالیتم در آن کارگاه ، تقریبا تمامی فوت و فن این حرفه را آموختم  و در سال 85 بود که تصمیم گرفتم ، کار و کاسبی خودم را آغاز کنم . با سرمایه ای اندک ،حدود 250 هزار تومان ، یک چرخ خیاطی دست دوم تهیه کردم و دیگر لوازم مورد نیاز را تهیه کردم و با امید به خدا ، کار را شروع کردم . مسیر آسانی پیش رویم نبود . اما باور داشتم که تلاشم ،نتیجه خواهد داد . خودم طراحی می کردم . برش می زدم و می دوختم و در نهایت محصول آماده شده را در بازار پخش می کردم . رفته رفته کار گسترده شد .  تعداد چرخ ها افزایش یافت . تولید افزایش یافت و فروش بیشتر شد . این روند تا به امروز ادامه داشته است و خداوند متعال را شاکرم که هم اینک حدود 40 نفر نیروی بیمه شده در این مجموعه کار می کنند .

مددی می افزاید : روزانه بالغ بر 2 هزار تکه لباس نوزاد با بهترین کیفیت و بر اساس نیاز بازار داخلی در این مجموعه تولید می شود که البته امکان افزایش تولید و حتی صادرات نیز برایمان وجود دارد .

وی ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره اتحادیه صنفی پیراهن دوزان کرج یادآور می شود : برادر ارجمندم جناب آقای  مرادلو  ،همواره پشتیبان ،حامی  و مشوق بنده بوده اند وبسیاری از مسائل و مشکلات این تولیدی با پیگیری و درایت  ایشان برطرف شده است که جا دارد در همین فرصت و به نوبه خودم ،از احساس وظیفه و دلسوزی شان نسبت به مسائل اعضاء تحت پوشش تشکر و قدردانی کنم .در رابطه با پیشنهاد ایشان در خصوص همیاری و کمک به پدر شش قلوهای کرجی نیز بر خود وظیفه دانسته  و در این اقدام خیرخواهانه اصناف کرج همراه شدیم .و به این همشهری خوبمان ( پدر شش قلوها ) یادآور میشوم که نگران نباش . خیران بیشماری در این شهر زندگی می کنند که در کنارت هستند ، ضمن آنکه خداوند بزرگترین و قدرتمند ترین حامی و پشتیبان برای بندگانش است.