ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

در پی شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور و به خطر افتادن سلامت عمومی شهروندان و در پی دستور دادستان شهر کرج مبنی بر تعطیلی تمامی واحد های صنفی و ممنوعیت هرگونه فعالیت صنفی پس از ساعت 23 ، طرح نظارت بر اجرای دقیق دستور دادستان کرج با حضور عوامل اجرایی واحد بازرسی و نظارت اصناف ،همراهی عوامل انتظامی اداره نظارت براماکن عمومی ، بهروز حصاری ریاست اتاق اصناف ، رسرهنگ افشاری ریاست اداره اماکن و تنی چند از روسای اتحادیه های صنفی کرج ،از شنبه 3 آبان ماه سال جاری آغاز شد.
در اولین شب ازاجرای این طرح ، عوامل اجرایی در قالب گشت های جداگانه به مناطق مختلف شهر کرج شامل عظیمیه، مهرشهر، رجایی شهر، خیابان شهید بهشتی، حصارک ،ساسانی و مصباح اعزام شده وضمن یادآوری به متصدیان واحد های صنفی در خصوص ممنوعیت فعالیت صنفی پس از ساعت 23 شب تا اطلاع ثانوی ، نسبت به صدور اخطار برای واحد های صنفی فعال اقدام قانونی را انجام داده اند.
در اولین شب ازاجرای این طرح 1800 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت.
شایان ذکر است پس از صدور دستور دادستان کرج ، موضوع فوق از طریق سامانه پیام رسان اتاق اصناف و شبکه های اجتماعی تحت اختیار این اتاق به اطلاع عموم رسیده است.
اتحادیه های صنفی نیز از طریق سامانه پیام رسان موضوع فوق را به اطلاع تمام اعضاء تحت پوشش رسانده اند . پیش بینی میشود بر همین اساس کلیه ی واحد های صنفی سطح شهر از مورخ 3 آبان هیچگونه فعالیت صنفی پس از ساعت 23 نداشته باشند .
برآوردهای اولیه حاکی از آن است که اصناف کرج ضمن تمکین از دستور دادستان محترم کرج ، از دیگر طرح های مشابه که با انگیزه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می شوند ، استقبال نموده و آمادگی کامل خود را برای اجرا و همکاری با مجریان طرح اعلام می دارند .
در حین اجرای طرح طی دو شب گذشته ، تیم های اعزامی به سطح شهر ، ضمن اطلاع رسانی به متصدیان واحد های صنفی در خصوص اهمیت و ضرورت اجرای این طرح ،به معدود افرادی که سهوا و به دلیل بی اطلاعی ، واحد صنفی خود را تعطیل نکرده بودند ، تذکر شفاهی داده اند .