ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محمد رضا چوپانی هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت : در جریان شیوع بیماری کرونا در کشورمان که از اواخر سال گذشته شروع شد و تا به امروز نیز ادامه دارد ، اصناف و بازاریان البرز، پس از کادر زحمتکش و فداکار درمانی ، بیشترین نقش را در کنترل و مهار ویروس ایفا کرده و البته متحمل خسارات فراوانی نیز شده اند .
وی افزود : اصناف و بازاریان استان البرز از اولین روزهای شیوع بیماری و به رغم مشکلات فراوانی که در تامین هزینه های جاری واحد های صنفی پیش رو داشته و دارند ، تمامی دستورالعمل های صادر شده از سوی ستاد ملی کرونا را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند .
چوپانی یادآور شد . برخی از صنوف مانند تالارهای پذیرایی ، رستوران ها ، چایخانه های سنتی ، آرایشگاه های زنانه ، قنادی ها و.. بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا تا رسیدن استان البرز در شرایط زرد کرونایی ، تعطیل بودند که با احتساب مدت زمان تعطیلی این واحد ها و هزینه های جاری شامل حقوق پرسنل ، کرایه ، آب ، برق ، گاز ، بیمه ، دارایی و ...ابعاد و میزان خسارات وارده به این صنوف به طور تقریبی مشخص خواهد شد .
چوپانی افزود : با توجه به شرایط بوجود آمده برای اصناف ، اجرای سیاست ها حمایتی دولت از اصناف شامل ، بخشودگی های مالیاتی ، اختصاص تسهیلات بانکی بدون کارمزد ، تخفیف عوارض های شهرداری و دیگر راهکارهای حمایتی ،می تواند ضمن ایجاد انگیزه در میان جامعه صنفی کشور، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را نسبت به تلاش وفعالیت مضاعف و جبران خسارات ناشی از کرونا تشویق کند .