ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تنفس یک ساله مالیاتی اصناف به مجلس می‌رود/ ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف تا 15 تیر تمدید شد
نشست مشترک هم‌اندیشی در خصوص مالیات بر درآمد مشاغل صنفی با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی،سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف و روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این نشست گفت: مقرر شد مدت زمان ارائه اظهار نامه‌ها فراتر از مهلت قانونی شده و تا تیرماه تمدید شود.
🔹وی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته ای سه نفره در سراسر استان‌ها با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان یا نماینده وی، نماینده مجلس و نماینده اداره مالیات از فردا شکل گیرد تا به شکایت فعالان صنفی رسیدگی شده و پیشنهادات احصاء شود.
🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگرچه نمی توانیم از قانون تخطی کنیم اما تلاش هایی از سوی این وزارتخانه انجام شده است تا سقف مشمولان تبصره 100 افزایش یابد. نامه نگاری هایی در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است. اما تنفس یک ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب دولت نیز مجری قانون خواهد بود.