ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

shahrdari 2در نشست میان اعضای کمیسیون شورا وشهرداری اتاق اصناف مرکز استان البرز با مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج ،وضعیت فعالیت غرفه های فاقد پروانه کسب دربازارهای میوه و تره بار شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور مهندس وحیدی ،مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج ،معاونان حقوقی و مالی این سازمان ،اعضای کمیسیون شورا و شهرداری و دبیر اتاق اصناف برگزار شد ،موضوعات مرتبط با نحوه ی فعالیت غرفه های بازارهای میوه و تره بار و لزوم اخذ پروانه کسب توسط متصدیان غرفه های فعال در این بازارها مورد تاکید قرار گرفت .

امراله سرحدی از اعضای کمیسیون شورا و شهرداری اتاق اصناف البرز در همین رابطه گفت : در قانون نظام صنفی کشور و بر اساس تبصره دو ماده 91 آن ،تمامی افراد و واحد هایی که در امر ارائه کالا و دیگر خدمات به مردم ،مشغول به فعالیت هستند ،موظف به اخذ پروانه کسب هستند .

وی افزود : متاسفانه در بحث غرفه های فعال در بازارهای میادین میوه و تره بار شهرداری کرج توجهی به قانون نظام صنفی کشور نمی شود و مسئولان این سازمان ، صنوف مستقر دراین بازارها را در گروه صنوف خاص قلمداد می کنند . و با همین نگاه ،سالهاست که از پذیرفتن مسئولیت های قانونی خود و همکاری با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شانه خالی می کنند .

سرحدی افزود : اتحادیه های صنفی کرج و مدیریت مجموعه اصناف در این شهر تمام تلاش خود را برای اجرای دقیق قانون ،شناسایی واحد های فاقد پروانه کسب و به طور کلی ساماندهی فضای کسب و کار بکار گرفته ایم و از دیگر مسئولان زحمتکش در شهرداری و سازمان های تابعه نیز انتظار همراهی و همکاری داریم .

سرحدی خاطر نشان کرد : در پایان این نشست و پس از طرح موضوعات در این رابطه ،مقرر شد تا اتحادیه های صنفی با توجه به قانون نظام صنفی ، روند اداری و اقدامات لازم را در خصوص غرفه های بازار های میوه و تره بار شهرداری کرج در دستور کار خود قرار دهند .

shahrdari 1

shahrdari 3

shahrdari 4