ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

roozasnaf 11همایش روز ملی اصناف در شهر کرج ، با حضور چهره های سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی ، اقتصادی ، انتظامی و کارآفرینان و تلاشگران عرصه کسب و کار استان ، سه شنبه چهارم تیرماه سال جاری در سالن میلاد کرج برگزار شد.

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در آغاز این همایش، روز ملی اصناف را به تمامی همکاران صنفی و تلاشگران این حوزه تبریک گفت ودر سخنانی خاطر نشان کرد: اصناف همواره در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشته و دارند و با تکیه به توانمندی های خود ، در بسیاری مواقع حامی و پشتیبان دولت در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی نیز بوده اند.

وی افزود: همانگونه که می دانیم کشورمان درمقابل جنگ اقتصادی و تحریم های خصمانه آمریکا قرار دارد .در شرایط فعلی انتظار اصنافیان از دولتمردان ،توجه به خواسته ها و شنیدن حرف های مجموعه اصناف است .چرا که توجه به این حوزه و نگاه ویژه به توانمندی های بازاریان ، ظرفیت کشور را برای مقابله با تهدیدات دشمنان افزایش می دهد .

کریمی افزود : اتاق اصناف به عنوان نماینده این بخش بزرگ از جامعه وظیفه خود می داند که درجهت دفاع از حقوق فعالان صنفی تلاش کند . و صدای کسبه و بازاریان را به گوش مسئولان برساند و از کسبه محترم شهر تقاضا دارد تا خواسته های قانونی خود را در فضایی دوستانه با نمایندگان خود در میان بگذارند تا بتوانیم در محیطی آرام و به دور از تنش ، مشکلات را بررسی و برطرف نماییم .و اجازه ندهیم تا برخی فرصت طلبان آب به آسیاب دشمن بریزند و از موقعیت بوجود آمده به نفع خود سواستفاده کنند.

وی افزود: بنده به نیابت از کسبه محترم و زحمتکش شهر کرج اعلام می کنم که اصناف خود را خادم مردم می دانند و با این باور و اعتقاد که کاسب حبیب خدا می تواند الگویی شایسته و قابل اعتماد در میان مردم باشد، تلاش داریم تا در کنار دیگر آحاد جامعه ، در راه سربلندی، استقلال و عزت ایران اسلامی گام برداریم و همگی در کنار یکدیگر به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم.

در ادامه این مراسم ، دکتر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان البرز نیز در سخنانی روز اصناف را به تمامی فعالان این حوزه تبریک گفت و در سخنانی به تشریح شرایط اقتصادی استان پرداخت .

وی در ادامه افزود : طی چند سال گذشته ، توجه تمامی مسوولان کشور بویژه رهبر معظم انقلاب ، روی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تکیه داشته است. بر همین اساس باید از ظرفیت ها و توانمندیهای بالای اصناف بعنوان پبش قراولان پیاده سازی برنامه ها و سیاستهای اقتصادی ، استفاده بیشتری شود.

وی افزود :تعامل و ارتباط تنگاتنگی که میان اصناف و مردم وجود دارد ،یک زنجیره کامل و حس اعتماد و پیوند را بوجود آورده است که این فضای صمیمانه در کنار باورهای مذهبی مستحکم تر شده است و در بخش های دیگر کمتر مشاهده می شود.

دکتر شاهمرادی افزود ، این فضای فرهنگی و صمیمانه که هویت و چارچوب اصلی بازارهای ایرانی را تشکیل می دهد ، همانگونه که در دیگر تعاملات اجتماعی تاثیرگذار و مفید بوده است، باید در بحث حمایت از کالای ایرانی و تشویق مردم به استفاده از محصولات ساخت ایران نیز وارد شود و از تمام امکانات خود در این زمینه استفاده کند.

وی افزود : چرخه اقتصادی کشور ما ، امروز به فضایی آرام و سرشار از حس اعتماد به کالای ایرانی و همکاری و مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه ها با یکدیگر نیاز دارد .

عزیز اکبریان ،نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم نیز به تشریح مشکلات و تنگناهای اقتصادی پیش روی اصناف اشاره کرد و افزود : تلاش و زحمت مجموعه اصناف نادیده گرفته می شود و این انتقادیست که بر مجموعه مدیران این شهر وارد است .

وی افزود : اصناف شریان های اقتصادی و حیاتی شهر هستند و بدون حضور و فعالیت آنها تمامی سرچشمه های حرکت و تلاش در سطح شهر خشک خواهند شد . بنابراین توجه به خواسته های قانونی و رفع گرفتاری های این بخش مهم از جامعه ،باید در اولویت برنامه های تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی قرار گیرد .

در بخش پایانی این همایش نیز از تنی چند از فعالان صنفی کرج با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد .

roozasnaf 1

roozasnaf 2

roozasnaf 3

roozasnaf 4

roozasnaf 5

roozasnaf 6

roozasnaf 7

roozasnaf 8

roozasnaf 9

roozasnaf12

roozasnaf 10

roozasnaf 11