ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

کارگاه آموزشی مقابله با محصولات دخانی قاچاق با حضورمسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستانداری البرز ،اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارزپلیس آگاهی ،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرج ،سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز و کارشناس سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا و اعضای تحت پوشش اتحادیه های سوپر مارکت داران و خواروبار فروشان کرج برگزار شد .
در آغاز این کارگاه آموزشی بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ،ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سخنانی گفت : پدیده قاچاق یک جریان آسیب رسان و مخرب در اقتصاد است که تمامی کشورهای جهان بر اساس قوانین و ضوابط خاص خود با آن مقابله می کنند.
وی افزود : تحلیل موضوعات مرتبط با قاچاق کالا و آسیب شناسی این پدیده مخرب اقتصادی از دلایل برگزاری این کارگاه آموزشی است که امیدواریم مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفته و در جهت افزایش دانسته های اعضای تحت پوشش این دو اتحادیه صنفی مفید واقع شود.
وی افزود : اکنون که کشورمان در مقطع بسیار حساسی قرار گرفته و تمامی دشمنان عزم خود را برای آسیب رساندن به کشور و ایجاد شکاف میان دولت و مردم جزم کرده اند ،وظیفه فرد فرد ماست که با هوشیاری و افزایش اطلاعات و معلومات خودمان ،در حیطه کاری و وظیفه ای که بر عهده داریم تلاش نماییم و تا جای ممکن از گسترش و رواج جریانات مخرب اقتصادی همچون قاچاق کالا جلوگیری کنیم .

در بخش های دیگر این کارگاه آموزشی وضعیت محصولات دخانی در کشور ،شرایط مصرف ،چالش ها ،آسیب های اجتماعی ،ساماندهی نظام توزیع ،خطرات مصرف سیگار در حوزه سلامت ،گردش مالی چشمگیر ،برند های قاچاق ، سیاست های کلی و برنامه های اجرایی دولت در پیشگیری از مصرف سیگار در کشور،قوانین تعزیراتی حوزه مبارزه با کالای قاچاق ،تشریح دستورالعمل ها و مصوبات حوزه مبارزه با قاچاق دخانیات ، نقض ضوابط و جرائم مرتبط با آن ،شرایط خرید و فروش قانونی و نگهداری یا حمل و نقل دخانیات ،ممنوعیت فروش و عرضه کالاهای تبلیغاتی و مشوق مصرف سیگار توسط کارشناسان حاضر در جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .
در بخش دیگری از این نشست آموزشی ،طریقه ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و ضرورت همکاری فعالان صنفی در ارائه اطلاعات خرید و فروش کالاهای خود در این سامانه ،توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار گرفت .
بخش پایانی این کارگاه آموزشی نیز به صورت پرسش و پاسخ و تحلیل موضوعات مرتبط با جلسه برگزار شد .