ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

رضا سلطان محمدی رئیس اتحادیه صنف تالار داران کرج با بیان مطلب فوق افزود : همانگونه که شهروندان گرامی کرج و دیگر ساکنان استان البرز اطلاع دارند ، موج دوم بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در این استان ، موجب اعمال محدودیت های جدید و صدور دستورالعمل های ستاد  ملی مبارزه با کرونا شده است که طی آن فعالیت برخی صنوف از جمله تالارهای پذیرایی و برگزاری هرگونه مراسم یا اجتماع تا برگشت اوضاع به شرایط عادی ،ممنوع شده است .

وی افزود : در همین راستا و به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ، طرح گشت های بازرسی از تالارهای پذیرایی با همراهی بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در دستور کار این اتحادیه صنفی قرار گرفته است .

سلطان محمدی افزود : طی روز های گذشته و پس از صدور دستورالعمل های جدید بهداشتی ،اکیپ های مجرب بازرسی  ، فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی را به طور نامحسوس زیر نظر دارند  و در صورت مشاهده بی توجهی به ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا ،با متصدی تالار برخورد قانونی خواهند کرد .

رئیس صنف تالار داران کرج افزود : کلیه قراردادهای منعقد شده  در ایامی که فعالیت تالارها بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا ممنوع اعلام شده ، لغو هستند و متصدیان تالارها مکلف به عودت تمامی مبلغ بیعانه یا پیش پرداخت به طرف قرارداد هستند .

وی افزود : به تازگی  گزارشاتی مبنی بر فعالیت سالن های کوچک پذیرایی و برگزاری مراسم مختلف در این سالن ها تحت عنوان اتاق عقد و سالن پذیرایی به اتحادیه واصل شده است که از این فرصت استفاده کرده و یاد آور می شوم که برای فعالیت این قبیل اماکن هیچ گونه تعریفی در قانون نظام صنفی وجود ندارد  وهیچ یک از این سالن ها از اتحادیه مجوز فعالیت یا همان پروانه کسب را دریافت نکرده اند . بنابراین انعقاد هر گونه قرار داد و استفاده از خدمات آنها ، از منظر این اتحادیه صنفی وجاهت قانونی ندارد و مسئولیت برگزاری مراسم در این اماکن به عهده مشتری است .

وی تصریح کرد : اعضای صنف تالار داران کرج در جریان شیوع ویروس کرونا ، دچار صدمات و خسارات فراوان مالی شده اند و بسیاری از این تالارها تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل پیش رفته اند . لذا حمایت دولت از این صنف از طریق اعطاء تسهیلات بانکی با سود پایین ، اختصاص  بسته های حمایتی ، بخشودگی و تخفیف مالیاتی و ...ضروریست .