ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

eynak 2گردهمایی اعضای اتحادیه صنف عینک فروشان کرج به منظور بررسی مشکلات این صنف برگزار شد . در این نشست موضوعاتی همچون ، جایگاه اتحادیه در برخورد و مواجهه با فروش عینک در مطب های چشم پزشکی ، فعالیت دستفروشان و فروش عینک های غیراستاندارد در حاشیه خیابانها، رعایت نکردن نرخ های مصوب از سوی برخی واحدهای صنفی ، خریداری ساختمان جدید با متراژ بیشتر برای اتحادیه و راه اندازی کمیسیون های مختلف در اتحادیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

ابراهیمی رئیس اتحادیه صنف عینک فروشان کرج در همین رابطه گفت : پس از برگزاری آخرین دوره از انتخابات هیات مدیره این اتحادیه ، برای اولین بار است که از اعضاء محترم صنف جهت همکاری بیشتر با نمایندگانشان در اتحادیه ، دعوت کرده ایم و امیدواریم که ثمرات مثبت این نشست و تبادل نظر در سالم سازی فضای کسب و کار ورونق فعالیت های اقتصادی همکاران مفید واقع شود.

 وی افزود: همانگونه که قبلاً در مصاحبه با ماهنامه پیام اصناف کرج اشاره کردم ، اهالی این صنف از ورود چشم پزشکان به عرصه فروش عینک ، دچار صدمه شده اند و یکی از خواسته های قانونی شان جمع آوری مراکز فروش عینک در مطب های چشم پزشکی است . به عقیده ما ، اقدام چشم پزشکان محترم ، نادیده گرفتن حقوق قانونی اعضای این صنف است  و همانطورکه ما حق مداخله در امر طبابت و معاینه چشم را نداریم . آنها نیز نباید در عرصه ساخت و فروش عینک وارد شوند .

ابراهیمی افزود : واردات بی رویه و بدون ضابطه عینک های غیراستاندارد از کشور چین و توزیع این اقلام به صورت گسترده در سطح شهرها که عموماً این اقلام بی کیفیت از طریق شبکه های دستفروشی به فروش می رسند، یکی دیگر از مشکلات این صنف است . که نه تنها برای صنف عینک فروشان دردسرساز شده ، بلکه سلامت بینایی مصرف کنندگان را با خطر مواجه ساخته است .

وی افزود : به رغم هشدارها و بیانیه های مختلفی که از سوی مراکز معتبر چشم پزشکی درخصوص خطرات استفاده از عینک های غیراستانداردمنتشر می شود،متاسفانه بسیاری از شهروندان ما به این امر توجهی نداشته و به دلیل ارزان بودن، عینک های غیراستاندارد  را از دستفروشان خریداری می کنند و توجه نمی کنند که استفاده از این عینک ها ، چه صدمات جبران ناپذیری را بر سیستم بینایی شان وارد می کند . لذا درهمین فرصت بار دیگر ، از مسوولان و دست اندرکاران مدیریت شهری درخواست داریم . جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از دیگر آسیب های بهداشتی در جامعه از فعالیت دوره گردان و دستفروشان عینک جلوگیری کنند .

رئیس اتحادیه صنف عینک فروشان افزود : یکی از اهداف و برنامه های پیش روی هیات مدیره جدید اتحادیه ، موضوع خریداری ساختمان جدید و درشان اعضای این صنف است که امیدوار هستیم با همراهی همکاران گرامی در آینده ای نزدیک این طرح ، جامع عمل بپوشد و بتوانیم مکان مناسب تری را برای خدمت به اعضاء خریداری کنیم . البته همانگونه که اشاره کردم اجرای این برنامه در گرو همکاری و مشارکت تمام عزیزان در صنف عینک است . 


eynak 2



eynak 3



eynak 5



eynak 1