ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

pooshakرئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرج گفت: فروش لباس همراه با نمادهای شیطان پرستی و مغایر با شئونات اسلامی یکی از دلایل پلمب واحدهای صنفی در کرج است.

میر اسماعیل صدیق در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز گفت: مانکن‌های برخی فروشگاه‌ها با شئونات اسلامی هماهنگ نیست و باعث ایجاد این شبهه شده که پوشش آن مورد قبول و تأیید جامعه است و مردم هم می‌توانند به این حالت لباس بپوشند.

وی در ادامه افزود: البته وضعیت مانکن‌های فروشگاه‌ها بسیار بهبود یافته است و مانکن‌های مناسب و همراه با شئونات اسلامی وارد بازار شده‌اند تا به صورتی نباشد که مردم متصور شوند هر چیزی که بر تن مانکن است معیار پوشش در جامعه و مورد قبول فرهنگ ماست.

صدیق عدم اطلاع از قوانین اتحادیه و اماکن را علت پلمب برخی واحدها دانست و اظهار داشت: برخی افراد که به تازگی وارد این شغل شده‌اند به خاطر عدم اطلاع از قوانین مرتکب تخلفاتی می‌شوند، البته این تنها دلیل پلمب فروشگاه‌ها نیست، مسائلی مانند نداشتن جواز کسب، عدم رعایت حقوق مصرف کننده نیز از دلایل پلمب واحدهای صنفی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرج، فروش البسه همراه با نمادهای شیطان پرستی و مغایر با شئونات اسلامی را از دیگر دلایل پلمب واحدهای صنفی دانست و اعلام کرد: اتحادیه در صورت مشاهده تخلفات فوق، در مرحله اول به تذکر اکتفا کرده و در صورت تداوم تخلف، در مراحل بعدی ممکن است منجر به پلمب واحد صنفی و جمع آوری پوشاک نامناسب شود.

وی در پایان افزود: از کسبه خواهش داریم ملاحظه شهروندان را داشته باشند و مردم هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.