ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

barforoushan1سیف الله عسگرخانی ،رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج در دیدار دکتر شهبازی استاندار البرز و هیات همراه از میدان مرکزی میوه و تره بار کرج ، ضمن بر شمردن برخی از مشکلات مشکلات و موانع پیش روی اعضای این صنف ،آمادگی این مجموعه بزرگ را برای توسعه و گسترش خدمات صنف با هدف رونق صنع کشاورزی و باغداری استان البرز و حمایت از کشاورزان اعلام کرد .

وی در همین رابطه گفت : میدان بزرگ میوه و تره بار کرج ،فعالیت خود را از سال 1366 و در زمینی به مساحت 17 هکتار آغاز کرده است و با در اختیار داشتن 180 حجره ،بخش اعظم نیازهای شهروندان استان البرز را در حوزه میوه جات ،سیفی جات ،سبزی جات تامین می کند .

وی افزود : ارتباط و تعامل میان اعضای این صنف با مراکز مشابه در دیگر استان ها و شهرهای کشور ،شبکه ای گسترده و منسجم در زمینه تهیه و توزیع میوه و مرکبات و تامین نیازهای مردم کشورمان را در این حوزه ایجاد کرده است .

عسگرخانی افزود : نمی توان فعالیت شبانه روزی اعضای این صنف را در حوزه صنعت کشاورزی و باغداری کشور نادیده گرفت ،چرا که اعضای این صنف در حقیقت مرکز آمار و اطلاعات کاملی برای تولید و سفارش انواع فرآورده های کشاورزی هستند .

وی افزود : اعضای صنف بار فروشان کرج طی سی سال گذشته ، تلاش داشته اند تا در حوزه کاری خود ،بهترین خدمات و راندمان را داشته باشند و نقش ارزنده و سازنده ای در حوزه صنعت کشاورزی و باغداری کشور ایفا نمایند . از همین رو و با توجه به دشواری ها و سختی های بیشمار این حرفه ،از مسئولان استانی انتطار حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارند تا با انگیزه و توان بیشتری به فعالیت در حوزه ادامه دهند.

عسگرخانی افزود : متاسفانه فعالیت هایی از سوی شهرداری کرج طی سالهای گذشته انجام شده که برخلاف قرارداد منعقد شده در سال 1366 است و حقوق مسلم صنف بار فروشان در آن نادیده گرفته شده است .که یک نمونه از آن ،ساخت مجموعه دیگری در جوار میدان مرکزی میوه و تره بار کرج است .

وی افزود : بر اساس همان قرارداد ،در صورت نیازو ضرورت افزایش فضای میدان بار و توسعه فعالیت های این حوزه ،اولویت با اعضای صنف بار فروشان است و در صورت عدم حضور و آمادگی فعالان این صنف ،شهرداری این اجازه را دارد تا با همکاری و مشارکت دیکر افراد ،نسبت به ساخت مجموعه های مشابه اقدام کند .این در حالیست که اتحادیه صنف بارفروشان کرج در جلسات و نشست های استانی و به طورمکتوب ، آمادگی کامل این مجموعه را برای توسعه میدان میوه و تره بار و ساخت مجتمع های مدرن و مجهز در دیگر نقاط شهر اعلام کرده است .اما متاسفانه مشاهده می کنیم که شهرداری بدون توجه به حقوق قانونی اعضای صنف بار فروشان کرج ، فعالیت های موازی را در این حوزه انجام داده است که به اعتقاد ما نه تنها فایده ای برای شهروندان کرجی ندارد بلکه ممکن است که در روند فعالیت های چندین ساله اعضای این صنف اختلال ایجاد کند .

وی افزود : تمامی نیازها و احتیاج استان البرز در حوزه محصولات کشاورزی توسط اعضای صنف بار فروشان تامین می شود و هیچ گونه کاستی در این رابطه وجود ندارد ،اما در صورت نیاز به توسعه فضای میدان بار و ساخت مجموعه ای با تجهیزات بهتر و مدرن تر ،این آمادگی از سوی اتحادیه و اعضای صنف بار فروشان کرج وجود دارد .

barforoushan 2