ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علی اصغر مددی ، مدیر واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز گفت : با شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی ، طرح های بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف از سوی این واحد تشدید شده و به طور جدی دنبال می شود .

وی افزود :  با آغاز موج چهارم کرونا و روند افزایشی مبتلایان  و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی مبارزه با کرونا ، تمامی نیروهای واحد بازرسی و نظارت اصناف با همکاری هیات مدیره و کارکنان اتحادیه های صنفی و بسیجیان اصناف در ترکیب قرارگاه عملیاتی شهید سلگی ، بسیج شده ایم تا طرح های محدود سازی فعالیت های صنفی و اجرای پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل ممکن در سطح بازار استان البرز اجرا شود .

وی افزود : مدیریت بازرسی و نظارت اصناف ضمن پیگیری و اجرای طرح های مبارزه با کرونا ، دیگر امور و وظایف محوله خود را در دستور کار داشته و دارد .بر همین اساس در فروردین ماه سال جدید و در سطح شهرهای کرج ، ساوجبلاغ ، نظر آباد و فردیس ، بیش از 140 هزار مورد بازرسی از سطح بازار و واحد های صنفی انجام شده است که از این تعداد بازرسی برای 135 مورد آن پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است .

وی افزود : پرونده های تشکیل شده عموما در رابطه با گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ، فروش اجباری کالا ، عدم درج قیمت بر روی کالا و اجناس داخل فروشگاه ، عدم صدور صورتحساب و فاکتور معتبر  و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی بوده است .

مددی افزود : در حال حاضر محور تمامی فعالیت ها و برنامه های واحد بازرسی و نظارت اصناف البرز ، بر کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و خروج از شرایط قرمز متمرکز شده است . لذا در همین فرصت از تمامی شهروندان گرامی و کسبه محترم و زحمتکش استان البرز تقاضا دارم ، ضمن توجه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محیط منزل و اجتماع  با بازرسان این واحد همکاری داشته و نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود ( خاص مشاغل گروه 2، 3 و 4 ) اقدام نمایند تا به یاری خداوند و همت یکایک شهروندان بتوانیم از شیوع و اوج گیری بیماری جلوگیری کنیم .

وی خاطر نشان کرد : می دانیم که تعطیلی های پی در پی صنوف مشکلات فراوانی براقتصاد کشور و  اهالی دنیای کسب و کار  وارد آورده است . اما تا خاموش کردن شعله سرکش آتش کرونا ، چاره دیگری به جز اجرای طرح های محدود سازی در سطح گسترده پیش رو نداریم .