ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

mirebrahimseddigh7عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پدیده دستفروشی به یکی از معضلات اجتماعی در این کلان شهر تبدیل شده است، گفت: طرح ساماندهی دستفروشان کلید خورد.

میرابراهیم صدیق  اظهار داشت: این طرح با همکاری شهرداری کرج ، سازمان میادین میوه وتره بار و خدمات شهری آغاز شده است.
وی ادامه داد: در مراحل اجرایی مناطق یک ، ۳، ۶، ۷و ۸ شهرداری کرج به واسطه تعداد بالای دستفروشان در این مناطق اقدام به جمع آوری بساط دستفروشان کردند.
صدیق اظهار داشت: جلسات مشترکی با پیگیری شورای شهر برگزار شد و اتاق اصناف استان البرز نیزپای کار آمد و مقرر شد در مناطق یاد شده زمین هایی برای ایجاد بازارچه برای دستفروشان اختصاص یابد.
عضو شورای شهرستان کرج افزود: قرار است پیمانکارانی با مراجعه به شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار قرارداد ساخت بازارچه را امضا کنند و برای دستفروشان بازارچه و غرفه بسازند.
وی گفت: با توجه به معضل به وجود آمده ، تصمیم گرفته شد که اسفند ماه امسال از ناهنجاری هایی که دستفروشان در معابراصلی شهر و پیاده رو ها ایجاد می کنند، جلوگیری شود .
عضو شورای شهر کرج از دستفروشان خواست با مراجعه به اتاق اصناف استان البرز و سازمان میادین شهرداری کرج برای تهیه غرفه مراجعه و نام نویسی کنند.
وی افزود: امیدواریم شهروندان کمک کنند تا امسال بتوانیم ایام پایانی سال خیابان های آرام و امنی برای تردد خانواده ها داشته باشیم.
صدیق گفت: همچنین شهرستان فردیس به عنوان پایلوت ساماندهی دستفروشان اختصاص یافته که از اوایل هفته آینده این اقدام اجرایی خواهد شد.