ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هم اندیشی با فعالان صنعت پوشاک و نساجی کشور گفت: روند کنونی در کاهش واردات پوشاک و ارتقای موقعیت برند های داخلی کاملا امیدوار کننده است و خوشبختانه در ۹ ماهه امسال تولیدات صنعت پوشاک ۲۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسای اتاق اصناف ایران و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت رضا رحمانی در این نشست اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال در ۷ محور و ۳۴ برنامه اجرایی وجوه مختلف این مهم را مورد توجه قرار داده که در همین راستا یکی از برنامه‌های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صنعت نساجی و پوشاک بوده است.
وی افزود: صنعت پوشاک چه تحریم شود چه نشود، به عنوان یک صنعت مزیت‌دار در اشتغال زایی، امکان توسعه آن با سرمایه گذاری پایین و در مناطق مختلف کشور وجود دارد. همچنین سابقه تاریخی و تجربه و دانش موجود در این صنعت در سطح کشورمان و با لحاظ نیاز عمومی مردم به تولیدات آن، دارای اهمیت فراوانی است و حتماً باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال، یکی از دغدغه های جدی بنده تامین مایحتاج عمومی مردم به ویژه در مواردی همچون پوشاک است که امیدوارم با پیشنهادات ارائه شده و تدابیر مورد نظر، مردم کمترین دغدغه ممکن را در این خصوص داشته باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، پوشاک و لوازم خانگی را از جمله صنایع داری ظرفیت جهش و رشد دانست و بیان کرد: ما می توانیم ظرفیت های جدیدی از اشتغال زایی، صادرات و توسعه را در صنایع پوشاک و لوازم خانگی فراهم آوریم و حتماً برای حمایت از این صنایع هیچ محدودیتی قائل نخواهیم بود.

سرمایه گذاری بزرگ در صنعت چادر مشکی
رحمانی گفت: امروز چادر مشکی و تامین نیاز بازار از جمله دغدغه های ما در این وزاتخانه است که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفته و شاهد هستیم که سرمایه‌گذاری بزرگی در این صنعت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: ما از معدود وزارتخانه هایی هستیم که در پیگیری موارد مختلف و مشکلات با بخش خصوصی اشتراک نظر بسیار بالایی داریم.
‎وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خوشبختانه واردات غیرقانونی در این صنعت کاهش داشته و در یک سال گذشته قاچاق پوشاک از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.
رحمانی گفت: با اقدامات انجام شده مطمئن باشید که ما می توانیم به قطب پوشاک تبدیل شویم چراکه امروزه حتی در برخی اقلام، ظرفیت صادراتی به کشورهای شناخته شده صنعت پوشاک نیز فراهم شده است و شاهد این اتفاق نیز هستیم.

Print Friendly, PDF & Email