ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 محمد رضا چوپانی،عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز در گفتگوی کوتاهی گفت : گام نخست برای ورود به دنیای کسب و کار پیش از تاسیس یک واحد صنفی ،آشنایی کامل به مقررات جاری کشور در این حوزه است .

وی در همین رابطه گفت : خوشبختانه طی چند سال گذشته ،برنامه های آموزشی منسجمی توسط اتاقهای  اصناف سراسر کشور اجرا می شود که طی آنها ،حدود اختیارات و شرح وظایف یک فرد صنفی به طور کامل برای متقاضیان پروانه کسب بازگو می شود. و ادامه  این روند در ساماندهی فضای بازار  بسیار موثر است .

 وی افزود :نکات مهم و قابل توجه برای افراد صنفی شامل : صدور فاکتور معتبر برای مشتریان ،رعایت حاشیه سود قانونی مصوب کمیسیون عالی نظارت و به همراه داشتن فاکتور خرید کالاهای خریداری شده و موجود در واحد صنفی و ارائه به بازرسان هستند که رعایت این موارد از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد .

وی در خصوص مشخصات فاکتور معتبر و قانونی گفت : فاکتور صادر شده از سوی فروشگاه ،باید نشان دهنده مفاد و مندرجات معامله به نحو صحیح و با ذکر جزئیات کالای فروخته شده باشد .درج تاریخ ، نام فروشگاه و نشانی کامل فروشگاه صادر کننده فاکتور نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین فاکتور صادر شده باید ممهور به مهر فروشگاه و امضاء متصدی فروشگاه باشد.

وی از متصدیان واحدهای صنفی درخواست نمود که با رعایت قوانین و مقررات صنفی در ارائه مطلوب خدمات به شهروندان و جلوگیری از جرایم احتمالی توسط ناظرین و بازرسین حوزه صنفی شرایط لازم را فراهم نمایند.