ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

🔸رضا امامی رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج گفت : با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از صنوف از جمله صنف قنادان با خسارات هنگفتی مواجه شده اند . این در حالیست که صنف قنادان طی چند سال گذشته با افزایش قیمت افسار گسیخته مواد اولیه نیز مواجه هستند که این موضوع به نوبه خود یک چالش بزرگ برای یک واحد تولیدی شیرینی به شمار می رود .
🔸وی افزود :همانگونه که می دانیم افزایش قیمت مواد اولیه ، اصلی ترین عامل افزایش هزینه های تمام شده در چرخه ی تولید است . این مهم در تمامی بخشها و صنایع ، مشترک است و مختص به یک حرفه یا کالای خاص نیست . زمانی که قیمت مواد اولیه به طور روزانه و ساعتی افزایش می یابد ، یک قنادی چگونه می تواند قیمت تمام شده محصولات خود را ثابت نگاه دارد .آیا می توانیم هر روز و هر ساعت نرخ جدید اعلام کنیم . با اعتراض مشتریان چه کنیم ؟ آیا این کار مغایر با قوانین نظام صنفی نیست ؟ پاسخ بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی را چگونه بدهیم ؟ در چنین شرایطی چه راهکار منطقی و قانونی پیش روی تولید کنندگان ما قرار دارد ؟
🔸امامی افزود : البته مشکلات و دغدغه های اعضای این صنف به این جا ختم نمی شود . افزایش دستمزد کارگر ، بیمه ، دارایی ،هزینه های خدماتی شامل آب ، برق ، گاز ، تلفن ، کاهش قدرت خرید مردم ، سخت گیری ها و عدم وحدت رویه در استعلام و نظریه بازرسان اداره بهداشت و ده ها موضوع دیگر ،انبوهی از مشکلات را بر سر راه قنادان قرار داده است به طوریکه بسیاری از همکاران بنده پس از سالها فعالیت و تلاش در این حوزه به فکر تغییر شغل یا تعطیلی واحد صنفی خود افتاده اند .
🔸وی افزود : با تعطیلی هر واحد صنفی قنادی 5 الی 10 نفر به جمعیت بیکار جامعه افزوده می شود و تبعات منفی بیکاری و فشارهای روانی ناشی از آن می تواند صدمات بزرگتری را بر پیکره اقتصاد کشورمان وارد کند .
امامی افزود : مسائلی که توسط بنده و دیگر همکاران صنفی دراتحادیه ها و اتاق های اصناف سراسر کشور عنوان می شوند . درد دل مشترک جامعه صنفی کشور است . که انتظار می رود توسط مدیران و سیاست گذاران کلان اقتصادی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تصمیمات صحیحی برای رفع آنها اتخاذ شود .