ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سید محمد قریشی ،رئیس اتحادیه صنف خشکشویی کرج :
با شیوع کرونا در کشور ، استفاده مردم از خدمات خشکشویی ها کاهش چشمگیری داشته است

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی کرج در گفتگوی کوتاهی گفت : با شیوع ویروس کرونا در کشورمان بسیاری از کسب و کارها با رکود شدید و کاهش درآمد مواجه شده اند که از آن جمله می توان به صنف خشکشویی اشاره کرد .
وی افزود : خساراتی که شیوع این بیماری بر پیکره اقتصاد و کسب وکارهای کوچک وارد ساخته ، بسیار سنگین وپیچیده است و برآورد آن نیاز به بررسی های تخصصی دارد .
قریشی افزود : حضور در جشن های ازدواج و دیگر مراسم های خانوادگی و اجتماعی ، مناسبت هایی همچون عید نوروز و خانه تکانی آخر سال ، و عناوین دیگری از این دست ، بهانه هایی برای مراجعه مردم به خشکشویی ها و استفاده از خدمات این صنف هستند . اما شیوع کرونا باعث شد تا برگزاری تمامی گردهمایی های خانوادگی ،جشن ها و دیگر اجتماعات لغو شوند . به عبارت ساده تر ، لغو مراسمی مانند جشن ازدواج ، روی فعالیت چند صنف شامل تالار ، آتلیه عکاسی ، گل فروشی ، میوه فروشی ، قنادی ، آرایشگاه ، خشکشویی و دیگر صنوف توزیعی و خدماتی تاثیر مستقیم می گذارد .
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی کرج می افزاید : امیدواریم با تدابیر وزارت بهداشت کشورمان و همراهی تمامی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهتمام ویژه محققان و دانشمندان فدارکارمان در دستیابی به واکسن موثر در پیشگیری از این بیماری مهلک ،هر چه سریعتر شاهد بازگشت شرایط عادی زندگی باشیم و بیش از این نظاره گر از دست رفتن عزیزانمان نباشیم .
وی افزود : استفاده از خدمات خشکشویی ها از چند جهت دارای اهمیت است که به اختصار به آنها اشاره می کنم .مشتریان گرامی توجه کنند که دستگاه ها و ماشین آلات شستشو در خشکشویی ها به طور صنعتی و با موتور های قدرتمند ،طراحی و ساخته می شوند . بنابراین به هنگام شستشو و مرحله آبگیری و به دلیل چرخش سریع ، نیروی گریز از مرکز قوی تری نسبت به ماشین های لباسشویی خانگی تولید شده که باعث می شود آلودگی ها از سطح الیاف پارچه به طور کامل جدا شده فرآیند شستشو ،بهتر و کامل تر انجام شود ، ضمن آنکه مواد شوینده مصرفی در خشکشویی ها متناسب با نوع پارچه و البسه مشتریان انتخاب شده که این موضوع نیز پاکیزگی بهتر البسه و طول عمربیشتر را به همراه خواهد داشت .همچنین استفاده از خدمات خشکشویی ها در حوزه کاهش مصرف آب و برق نیز قابل توجه است .
وی افزود : این نوید را به همشهریان خوب کرجی بدهم که واحد های صنفی تحت پوشش این اتحادیه صنفی ضمن توجه به حقوق مشتریان خود و رعایت نرخ های مصوب ، در تلاش هستند تا با خریداری و استفاده از ماشین آلات مدرن و مجهز و به روز رسانی دستگاه های خود ،خدمات بهتر و شایسته تری را ارائه نمایند .