ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

علی مرادلو نائب رئیس اتاق اصناف ، رئیس اتحادیه صنف پیراهن دوزان و نماینده اتاق اصناف در هیات تجدید نظر اداره کل تامین اجتماعی البرز گفت : آشنایی با قوانین حوزه کسب و کار و دیگر امورمرتبط با آن شامل دارایی ، تامین اجتماعی ، نیروی انتظامی و اداره کار و ...برای تمامی فعالان صنفی یک ضرورت است .
وی در رابطه با موضوع بازرسی های سازمان تامین اجتماعی درایام پایانی سال گفت : کسبه محترم کرج توجه داشته باشند که سازمان تامین اجتماعی در طول سال ودر مقاطع مختلف اقدام به برگزاری بازرسی های میدانی از تمامی واحد های توزیعی و تولیدی ، با هدف جمع آوری اطلاعات شاغلان می نماید . این کار در راستای وظایف محوله این سازمان و به روز رسانی بانک اطلاعات شاغلان انجام می شود و تمامی صاحبان مشاغل در حوزه های مختلف ، مکلف به همکاری با بازرسان این سازمان هستند .
مرادلو افزود : متصدیان واحد های صنفی توجه داشته باشند که بکارگیری نیروی کار، حتی به صورت موقت و روزانه ،مشمول قوانین سازمان تامین اجتماعی است . بنابراین اطلاعات کارگران باید از بدو ورود تا زمان ترک کار درلیست بیمه کارگاه ،ثبت شود .
وی یادآور شد : پس ازمراجعه بازرسان سازمان تامین اجتماعی به واحد صنفی یا کارگاه و ثبت اطلاعات افراد شاغل درکارگاه ، ظرف یک یا دو روز کاری ، شرح وضعیت کارگاه از طریق پیامک یا ایمیل به شخص کارفرما ابلاغ می گردد . پس از آن کارفرما باید به سامانه سازمان تامین اجتماعی مراجعه و گزارش بازرسی را دریافت نماید و در صورت ابهام یا اعتراض به گزارش بازرسی به شعبه مربوطه مراجعه و مراتب را به طور کتبی به اطلاع شعبه برساند.
وی افزود : در صورتیکه اطلاعات ثبت شده در گزارش بازرسی صحیح باشد ، کارفرما بایستی با دریافت کد بیمه ،نسبت به تنظیم لیست نهایی اقدام نماید .همچنین در صورت ترک کار کارگران ، کارفرما موظف است موضوع را در لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی اعلام نماید.
مرادلو افزود : اتاق اصناف البرز به منظور افزایش معلومات فعالان صنفی در رابطه با مسائل مالیاتی ، اداره کار و تامین اجتماعی از کارشناسان زبده دعوت به همکاری کرده است . که این عزیزان در روزهای یکشنیه ،سه شنبه و چهارشنبه جهت خدمات مشاوره ای در اتاق اصناف حضور دارند .( آقای قهرمانی ،امور دارایی روز چهارشنبه . آقای آذری ،کارشناس تامین اجتماعی روز چهارشنبه و آقای آزاد فر کارشناس اداره کار در روزهای یکشنبه و سه شنبه ) همچنین سایت آموزشی اتاق اصناف البرز به نشانی amouzeshasnaf.com نیز حاوی مطالب مفید در حوزه های مرتبط با کسب و کار است که مرور فایل بارگذاری شده در این سایت را به تمامی فعالان صنفی توصیه می نمایم .