ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایسنا/البرز رئیس اتاق اصناف البرز گفت: با توزیع بیشتر پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ کاهش داشته باشد ولی قطعاً به کمتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان نمی‌رسد.

بهروز حصاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ هر ایرانی ۲۳ کیلوگرم در سال است، اظهار کرد: با احتساب این میزان و ضریب جمعیتی البرز، روزانه به توزیع بیش از ۲۰۰ تن مرغ نیاز داریم تا بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ تن از نیاز مرغ استان به نرخ تنظیم بازاری توزیع می‌شود، اظهار کرد: طی جلسات مشترکی که با سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده، بناست طی روزهای آتی سهمیه مرغ تنظیم بازاری استان افزایش یابد.

وی توضیح داد: با توزیع بیشتر پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ کاهش داشته باشد ولی قطعاً به کمتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان نمی‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ با نرخ مصوب دولتی تنها نیمی از نیاز استان را برطرف می‌کند به همین دلیل شاهد تشکیل صفوف طولانی در برخی از بازار روزهای استان هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، تصمیماتی اتخاذ شده که مرغ با نرخ تنظیم بازاری در تمام واحدهای مرغ فروشی توزیع شود تا مردم برای خرید در صف نایستند.

حصاری در پاسخ به وضعیت توزیع سایر اقلام اساسی گفت: هنوز در توزیع روغن جامد با مشکلاتی مواجه هستیم ولی روغن مایع و سرخ کردنی به وفور در بازار موجود است.

رئیس اتاق اصناف البرز توضیح داد: با سهمیه اختصاص یافته به البرز به زودی نیاز خانوار، رستوران‌ها، واحدهای قنادی، شیرینی پزی و ... به روغن جامد نیز مرتفع می‌شود.