ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

 

 

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز از اعلام آمارهای نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز، مهدی سیاهوشی با اشاره به بازرسی و نظارت در نیم سال اول و سه ماهه پاییز سال ۱۴۰۱ از نانوایی‌های سطح شهر توسط بازرسان، اظهار داشت: ۲۳۷۵ مورد گشت بازرسی از واحدهای نانوایی در این مدت انجام شده است.

وی افزود: در این مدت تعداد برگه‌های گزارش بازرسی تنظیم شده جهت ارجاع به اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز ۳۰۹ فقره  بوده است.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه تعداد ۱۱۰۰ مورد گزارش مردمی ستاد خبری تلفنی در حوزه نانواییها  مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: ۷۰ مورد شکایت حضوری با مراجعه به مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ثبت شده است.

سیاهوشی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف در واحدهای نانوایی کم فروشی ، گرانفروشی ، فروش اجباری نان کنجدی بوده است، گفت: تعداد ۱۳۰ مورد گشت مشترک با حضور بازرسی اصناف و کارشناسان اتحادیه نانوایان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی طبق روال گذشته در قالب گشت مشترک با بازرسان صمت و شعب سیار تعزیرات حکومتی تداوم دارد، اضافه کرد:  دو محموله آرد خارج از شبکه توزیع در استان به وزن ۶ تن کشف شد.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه ۳۱۰ مورد تخلف در برگ گزارش بازرسی ثبت شده عمدتا" کم‌فروشی بوده است، افزود : با توجه به‌ آمار فوق، ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال میزان جرائم صادر شده در این تعداد پرونده نانوایان بوده است که از ۱۷۰ نفر از متصدیان نانوایی نیز  تعهد کتبی گرفته شده است.