ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

بخش اعظمی از عمر ما در فضاهای داخلی ساختمانها سپری می شود .این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر داشتن سرپناه باشند و قابلیت انجام امور روزمره ما در این فضاها وجود داشته باشد .نحوه ی چیدمان وسایل و استفاده از مصنوعات دیگر برای تزئین فضاهای داخلی ساختمان ،به محیط روح می بخشد .

مطالب فوق ،بخشی از سخنان آقای محمد بهرامی صالح ،رئیس اتحادیه صنف تزئینات ساختمان کرج است که در گفتگوی ما با ایشان در مورد اهمیت و جایگاه این حرفه عنوان شد .

وی در همین رابطه افزود : تزئینات داخلی ،بخش جدایی ناپذیر از معماری به شمار می رود . در بحث معماری ایرانی ،انواع گچ بری ها ،مقرنس کاری ها ،آینه کاری ها و استفاده از شیشه های رنگی در ساخت درب ها و پنجره ها ،از شاخص های مهم تزئینات داخلی در شمار می روند .

بهرامی افزود : موضوع تزئینات داخلی ساختمان یا همان معماری داخلی ،آنچنان با زندگی انسان درآمیخته شده است که نمی توان فضایی را بدون وجود لوازم ،ادوات و دکوراسیون خاص آن محیط ،تصور کرد . انواع وسایل شامل ،مبلمان ،کف پوش ها ،دیوار کوب ها ،کاغذ دیواری ،تجهیزات نور پردازی ،پرده ،موکت و ده ها قلم کالای دیگر ،با طرح ها و نقش های مختلف متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی مردم جهان طراحی ،ساخته و روانه بازار مصرف می شوند تا شرایط زندگی و کار ایده آل در ساختمان های ما فراهم شود .

رئیس اتحادیه صنف تزئینات ساختمان کرج افزود : تا چند سال پیش گردش مالی در بازار تهیه و توزیع محصولات و کالاهای تزئینات ساختمان ،روالی عادی داشت .اما در پی کاهش ساخت و سازها در کشور و رکود اقتصادی ،شرایط کسب و کار برای اغلب فعالان این حوزه سخت شده است .در بحث تولید کالاهای مرتبط با این صنعت مانند،کاغذ دیواری یا انواع  کف پوشها و دیوار کوب ها نیز ،اکثر کارخانجات و تولیدی های داخلی با مشکل رکود و تامین هزینه های جاری خود مواجه هستند . از دیگر سو واردات بی رویه محصولات خارجی به کشور عرصه را برای تولیدی های داخلی تنگ تر کرده است .

وی افزود : امروز بازار محصولات تزئینات ساختمان در اختیار کشور هایی همچون آلمان ،ایتالیا ،ترکیه و چین دارد و رقبای ما توانسته اند با بهره گیری از تجهیزات مدرن ،بازاریابی علمی و حمایت های دولتی ،بازار مصرف جهانی را در اختیار بگیرند .اما متاسفانه ما در کشورمان به رغم برخورداری از امکانات و ظرفیت های مناسب ،نتوانسته ایم از داشته هایمان به نحو شایسته تری استفاده کنیم .

بهرامی ادامه داد: خوشبختانه ما در منطقه ای از جهان زندگی می کنیم که شرایط مساعدی برای پرورش محصولات کشاورزی دارد .صنعتی که اگر به طور علمی مدیریت شود ،می تواند تمامی نقاط ضعف و اشتباهات را جبران کند . به طور مثال در استان البرز و به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مناسب ،شرایط ایده آلی برای پرورش انواع گل و گیاهان زینتی وجود دارد .این صنعت چند سالیست که به مدد حضور و فعالیت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و حمایت های خوب دولتی ،روند رو به رشدی داشته است و عملکرد مجموعه دست اندر کاران این حوزه ،رتبه استان البرز را در سطح کشور در مقام بسیار خوبی قرار داده است . در همین رابطه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج چند سالیست  با برپایی نمایشگاه گل و گیاه ، نفسی تازه به بازار گل و گیاه دمیده است  . این نمایشگاه فرصت مناسبی را در اختیار فعالان این حوزه ،جهت معرفی و ارائه توانمندی های خود به علاقمندان قرار داده است . برپایی جشنواره بزرگ لاله ها در جاده چالوس نیز،یکی دیگر از اقدامات جالب توجه فعالان این بخش است که با هدف رونق درصنعت پرورش گل و شناساندن ظرفیت های استان البرز به دیگر استان های کشور برگزار می شود .

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیتی برای گسترش این صنعت در استان البرز وجود ندارد و علاقمندان می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی ،از نحوه ی راه اندازی گلخانه و تسهیلات ویژه بانکی ،اطلاعات کافی بدست آورند . در بحث تاسیس واحد صنفی گل فروشی نیز ،این اتحادیه صنفی بعنوان متولی و نهاد ناظر برفعالیت واحد های صنفی ،در خدمت متقاضیان است و اطلاعات لازم را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد .

بهرامی افزود : رسته های دوخت ،نصب و فروش پرده ،گل فروشی ،کالای خواب ،شامل حوله پتووانواع تشک های طبی وصنعتی ،انواع روفرشی، رو تخت خوابی وغیره ،مجسمه سازی ،کناف کاری های متعدد وکفپوشهای سه بعدی برای سقفها ، خدمات نظافتی منازل ،شرکتها ،ادارات،کاغذ دیواری  ،موکت و دیگر متعلقات ، زیر مجموعه این اتحادیه صنفی در کرج هستند و کلیه خدمات مربوط به آنها در بحث صدور جواز در اتحادیه تزئینات ساختمان انجام می شود .

رئیس اتحادیه تزیینات داخلی کرج از شهروندان خواست در صورت داشتن هرگونه ، انتقاد یا پیشنهادات مراتب از طریق شماره تلفن 

32247749 با این اتحادیه در میان بگذارند.