ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

یعقوب کرامت ، از چهره های شناخته شده صنفی و از بنیان گذاران اتحادیه صنف مکانیسین های اتومبیل در کرج است . کرامت در زمان حضورش در سمت ریاست اتحادیه مکانیسین های اتومبیل تلاش بسیار کرد تا تشکیلاتی منسجم با رویکرد علمی و تخصصی به حرفه مکانیک خودرو در کرج شکل گرفته و تمامی فعالان این حوزه از دانش و معلومات فنی بسیار بالا برخوردار شوند . وی معتقد است مهم ترین گزینه و ملاک برای انجام یک کار فنی مانند تعمیر اتومبیل ،مهارت ، تخصص و دانش است .
وی درهمین رابطه می گوید : حرفه تعمیر اتومبیل در حوزه مهندسی مکانیک ، ارتباط مستقیم با جان و مال مردم دارد . یک اشتباه یا خطای کوچک در فرآیند تعمیر خودرو می تواند موجب بروز حوادث ناگوار و وارد آمدن خسارات مالی به خانواده ها شود . بنابراین شرط اصلی ورود به این حرفه ، داشتن مهارت ، تخصص کافی و گذارندن دوره های آموزشی مرتبط با این حرفه است .
کرامت می افزاید : این روزها ، با توجه به توسعه صنعت خودروسازی و افزایش تقاضای عمومی برای داشتن وسیله نقلیه شخصی ، فعالان حوزه مکانیک نیز بایستی دانش و معلومات و طریقه ارائه خدمات به مشتریان خود را متناسب با فضای بازار ارتقاء دهند .
وی می افزاید : همانگونه که می دانیم ، همزمان با ورود اولین اتومبیل ها به کشورمان ، ضرورت راه اندازی و شکل گیری سازمان ها و نهاد های نظارتی و تدوین قوانین راهنمایی و رانندگی نیز احساس شد . اتومبیل به همراه خود ، راه سازی ، پلیس راهنمایی ، قطعه سازی و خدمات مرتبط را به کشورمان وارد کرد .با این نگاه می توان گفت که خودرو به تنهایی یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر است . کره زمین ، پس از ساخته شدن اتومبیل ،عرصه تاخت و تاز انسان شد . گسترش و ساخت راه ها و جاده های ارتباطی ، رسیدن به دور دست ترین نقاط روی کرده خاکی را همواره کرد .
وی افزود : شاید اگر بگوییم که صنعت خودرو سازی مادر دیگر صنایع است بیراه نگفته باشیم . این صنعت بزرگ می تواند قابلیت های فراوانی برای کشورمان به همراه داشته باشد که باید از آن در مسیر توسعه کشور استفاده کنیم . اما متاسفانه آنطور که باید از ظرفیت های ویژه آن استفاده نکرده ایم .
وی می افزاید : صنعت خودروسازی کشورمان این روزها حال خوبی ندارد و هیچ کس نمی تواند منکر مشکلات فراوان آن باشد . چالش های پیش روی این صنعت کاملا عیان است و به نگاهی گذرا به وضعیت قیمت و خدمات خودرو می توان وضعیت نگران کننده آنرا احساس کرد . به اعتقاد بنده صنایع خودرو سازی کشورمان به تحول فکری و طراحی و تدوین برنامه ها و سیاست های جدید نیاز دارد . دست اندرکاران و متولیان این صنعت بزرگ می توانند با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و بکارگیری نیروهای متخصص و جوان و نگاه به عملکرد رقبای خارجی ، شرایط را به نفع این صنعت بزرگ تغییر دهند .