ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

در ابتدا و انتهای خیابان بهار کرج دو واحد صنفی خدمات تعویض روغن و آپارات دائر است که برای بسیاری از صاحبان خودرو و ساکنان این منطقه از کرج آشناست .
به طور معمول هر زمان که برای خدمات مربوط به تعویض روغن و آپارات خودروی خود به این دو واحد صنفی مراجعه کنید ، باید کمی حوصله به خرج داده و منتظر بمانید .ارائه خدمات شایسته به مشتریان ، خوش رویی و توجه به اصول مشتری مداری از جمله ویژگی های اخلاقی متصدیان این دو واحد صنفی است . کافیست فقط یکبار به یکی از این دو واحد سری بزنید تا مشتری دائم آن شوید .
آقای احمد سرخوش چهره شناخته شده ای برای اعضاء این صنف در کرج نیز هستند که واحد صنفی شان در ابتدای خیابان بهار و در مجاورت برج های حافظ و سعدی قرار دارد . ایشان ضمن اداره واحد صنفی خود ، سابقه حضور بیست ساله در اتحادیه صنف تعویض روغن و آپارات کرج را داشته و در کنار بزرگانی چون شادروان علی سرافراز ، در پیشبرد امور صنفی همکاری داشته اند. احمد سرخوش ،یک دوره به عضو هیات مدیره ، دو دوره به عنوان بازرس و دو دوره به عنوان رئیس اتحادیه در خدمت اعضاء این صنف بوده است .
در یک روز نسبتا سرد زمستانی برای ملاقات با او به واحد صنفی اش رفتیم . با همان روی باز و چهره خندان همیشگی سرگرم بالانس کردن لاستیک اتومبیل یکی از مشتریان بود . دستگاه بالانس را با دقت تمام کنترل می کرد تا کوچکترین خطایی از چشمش پنهان نماند .!!
- آقای سرخوش خدا قوت ، اوضاع کسب و کار چطوره ؟
- سلامت باشید ، خدا رو شکر ، راضی هستیم . بالاخره یه روز کم ، یه روز زیاد ، خدا روزیمونو می رسونه . سعی داشته ایم در کارمون با مردم روراست باشیم . اونها هم به ما اعتماد می کنن .
- وضعیت قیمت اقلام مصرفی شما چطوره ؟
- قیمت ها نسبت به چند سال گذشته خیلی بالا رفته ، به خصوص طی امسال و سال گذشته قیمت روغن به طور چشمگیری افزایش داشته .
- این موضوع روی در آمد صنف شما تاثیری هم داشته ؟
- تعویض روغن و خدمات مربوطه ، یکی از نکته های مهم در نگهداری و مراقبت از خودرو و طول عمر بیشتر موتور اتومبیل به شمار می ره . این روزها همه راننده ها ،اشراف کاملی نسبت به این مسائل دارند . سهل انگاری یا بی توجهی در تعویض روغن می تونه صدمات جدی به موتور اتومبیل بزنه . از این جهت اغلب مشتریان ما به موقع برای تعویض روغن مراجعه می کنن . اما هنگامیکه با قیمت های جدید مواجه می شن ، به فکر فرو می رن و نگرانی رو می شه توی چهره هاشون دید . البته این شرایط برای همه کسبه و برای تمام مردم کشورمون وجود داره و هر کسی به نوعی با این جور مسائل درگیری ذهنی داره . امیدواریم هر چه زودتر شاهد ثبات اقتصادی و بازگشت آرامش در بازار کشور باشیم .
- چند ساله که در این حرفه مشغول هستید ؟
- من از ده سالگی کار کردم . معمولا بعد از مدرسه و به همراه برادرم در مغازه یکی از دوستان خانوادگی شاگردی می کردیم .به مرور زمان که سرمایه ای جمع آوری کردیم و البته کمک گرفتن از پدرمون تونستیم دو باب مغازه در خیابان بهار خریداری کنیم که یکی از اونها توسط بنده و دیگری توسط برادرم اداره می شه . سابقه فعالیتم در این حرفه حدود چهل سال هستش که با سختی ها وخوشی های فراوان همراه بوده .
- کارتان را دوست دارید ؟
- بله ... اگر علاقه و اشتیاقی برای این کار نداشتم ،هیچ وقت نمی تونستم سختی های اون رو تحمل کنم . اصولا دوست داشتن کار و لذت بردن از انجام اون یکی از نکته های مهم و طلایی در موفقیت به شمار می ره .
- اگر صحبت دیگری دارید بفرمائید ؟
- برای تمام دوستان ، تلاشگران حوزه کسب و کارو مجموعه مدیران و مسئولان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم . از فرصت استفاده کرده و یادآور می شوم که اصناف کشور در پی شیوع ویروس کرونا متحمل خسارات فراوان شده اند که جبران آن برای بسیاری از فعالان صنفی بسیار دشوار است . حمایت های دولتی و اتخاذ تدابیر اجرایی در این حوزه می تواند ، انگیزه کافی را درمیان فعالان اقتصادی کشور بوجود آورد و مشوقی باشد برای ادامه فعالیت و تلاش و ساختن کشور عزیزمان .