ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

عبدااله ابراهیمی رئیس پیشین اتحادیه صنف عینک سازان کرج در گفتگوی کوتاهی گفت : حضور در جمع هیات مدیره اتحادیه صنف عینک سازان کرج ، فرصتی بود که خداوند در اختیار بنده قرار داد تا بتوانم قدمی در جهت اعتلای این صنف و خدمت به همکاران خوبم بردارم که امیدوارم طی ده سال حضورم در این اتحادیه صنفی ، خدمتگزار لایقی برای دوستان و همکارانم بوده باشم .همچنین طی ده سال گذشته توانستم در محضر اساتید و بزرگان اصناف کرج در هیات رئیسه اتاق اصناف و دیگر روسای محترم اتحادیه های صنفی ،مطالب و نکات بسیار ارزشمندی را بیاموزم که جا دارد در همین فرصت از یکایک سروران ارجمندم بابت همراهی و همکاری با اتحادیه صنفی عینک سازان کرج تشکر و قدردانی کنم .
وی می افزاید : موضوع تداخل صنفی برای بسیاری از عزیزان در مجموعه مدیریتی اصناف کرج آشناست . موضوعی که سالهاست مورد بحث و مناقشه در نشست ها و گردهمایی صنفی در کرج قرار داشته و متاسفانه روز به روز بر ابعاد و زوایای آن افزوده می شود . صنف عینک سازان کرج نیز همچون دیگر کسب و کارها از این معضل صدمه دیده و می بیند . فروش و عرضه عینک در مطب های چشم پزشکی نمونه واضح و آشکاری از تداخل صنفی و نادیده گرفتن حقوق مسلم اعضای یک صنفی از سوی چشم پزشکان است .
وی می افزاید : سالهاست که اعتراض اهالی این صنف توسط اتحادیه مطرح شده و مکاتبات فراوانی در همین رابطه با نهاد ها و ادارات مربوطه انجام شده است ،اما فروش عینک کماکان در مطب های چشم پزشکی کرج وجود دارد و این صنف عینک فروشان هستند که بیشترین صدمه را متحمل می شوند .
وی می افزاید : افزایش چند برابری قیمت انواع فریم و عدسی های عینک طی دو الی سه سال گذشته ، یکی دیگر از موضوعات نگران کننده برای استفاده کنندگان از عینک است . گرانی این وسیله مهم و ضروری برای بسیاری از مردم ، احتمال عدم مراجعه به چشم پزشک و بی توجهی به مشکلات بینایی را بویژه در میام طبقه محروم جامعه افزایش می دهد . با ادامه روند افزایشی قیمت عینک ممکن است در آینده ، آمار افرادی که دچار عارضه بینایی هستند نیز افزایش یابد . در همین رابطه ،حمایت های دولتی و اختصاص ارز لازم جهت واردات و یا ساخت فریم عینک در داخل کشور ضروری است .