ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

کرج - ایرنا - مدیر اجرایی طرح ساماندهی اصناف البرز گفت: ماموران نظارتی اتاق اصناف استان در اجرای طرح ساماندهی اصناف ، موفق به شناسایی حدود ۱۷ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب شدند.
رمضان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود : طرح ساماندهی و شناسایی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب با همکاری بازرسان و کارشناسان اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف با هدف پیشگیری و کاهش تخلفات و مشکلات اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد :در اجرای این طرح که از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده حدود ۶۰ هزار واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند.
رستمی افزود: که عمده تخلف واحد های مختلف نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بوده است.
وی گفت: طی اجرای این طرح همچنین ۲۹هزار واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تذکر دریافت کردند که درصورت رعایت نکردن نکات بهداشتی برخورد خواهد شد.
وی بیان داشت: باتوجه به شرایط کرونایی استان، برای کاهش تردد در ادارات ، مراحل دریافت پروانه از طریق سیستم الکترونیکی انجام می شود.
رستمی خاطرنشان کرد که طرح شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با استفاده از ظرفیت نیروهای آموزش دیده و کارشناسان و بازرسان اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز و بر اساس برنامه زمان بندی شده تا چند ماه آینده در سطح شهر کرج و شهرهای اقماری اجرا خواهد شد .
وی یادآورشد: در این طرح بازرسان با مراجعه به تمام واحد های صنفی و ارائه معرفی نامه عکس دار به متصدی واحد های صنفی ، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری خواهند کرد و تمام شاغلان و متصدیان واحد های صنفی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات در تکمیل فرم های مربوطه هستند باید تلاش کنیم تا فعالان حوزه بازار با شناخت و درک صحیح از وظایف و جایگاه اجتماعی خود ، حرکت در مسیر قانونی کسب و کار را بخشی از وظایف ذاتی خود بدانند و خودشان پیش از راه اندازی واحد صنفی با مراجعه به اتحادیه مربوطه ،مسیر قانونی و صحیح فعالیت صنفی و ورود به دنیای تجارت را طی کنند .
وی گفت: پیروی از قانون نظام صنفی برای تمام فعالان صنفی امری واجب و ضرورتی انکارناپذیر است و بنابراین فعالیت صنفی خارج از قوانین به هیج عنوان پذیرفته نیست و وجهه قانونی ندارد.
اکنون بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان البرز فعالیت می کنند که بخشی این واحدها فاقد پروانه کسب است.