ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج گفت: ماشین به وفور در پارکینگ‌ها پارک شده و اگر همین خودروها وارد بازار شود توازن برقرار و مشکلات حل می‌شود.
حمید کریمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: علت اصلی وضعیت کنونی بازار خودرو و اختلاف میان قیمت کارخانه و بازار عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بازار است.
وی در ادامه افزود: ماشین به وفور در پارکینگ‌ها پارک شده و اگر همین خودروها وارد بازار شود توازن برقرار و مشکلات حل می‌شود.
کریمی در خصوص افزایش قیمت خودروهای خارجی هم گفت: تعداد زیادی خودروی خارجی در گمرک است و اگر ترخیص شود قیمت کاهش خواهد داشت اما اینکه چرا ماشین‌های موجود در گمرک را ترخیص نمی‌کنند را نمی‌دانم.
وی قیمت پراید را شاخصی برای ارزیابی بازار غیرمنطقی خودرو دانست و گفت: چرا پراید که قبلاً یک ماشین بسیار معمولی و ارزان بود حالا قیمت آن تا این حد بالا رفته و عزیز شده است؟ البته در این مساله نباید نقش خودروسازها و همچنین برخی از افراد را هم نادیده گرفت چون برخی از این گرانی استقبال می‌کنند.
وی تأکید کرد: مردم باید در شرایط کنونی فرهنگ خرید و فروش را بیاموزند و از آن گرانی استقبال نکنند.
کریمی در خصوص تاثیر سایت‌های اینترنتی در بازار گفت: من از چند سال گذشته به اثر مخرب این برنامه‌ها اشاره کردم اما در حال حاضر هم مردم باید باهم همدل باشند، برنامه‌های اینترنتی مکان مناسبی برای خرید فروش نیست، محل خرید خودرو نمایشگاه است که در آن کارشناس وجود داشته باشد تا خرید عاقلانه و مطمئنی صورت بگیرد.
وی در پایان افزود: در موردی مشاهد شده که خودرو فردی به سرقت رفته و هفته بعد آگهی فروش خودرو خود را در این برنامه‌ها مشاهده کرده است. مردم باید به این نکات توجه کنند تا چنین اتفاقات تلخی رخ ندهد.