ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرج - سخنگوی اتاق اصناف البرز گفت: طرح سرکشی از واحدهای صنفی این استان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار بازرسین اصناف و اتحادیه‌ها قرار گرفت.
رمضان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر  در خصوص بررسی آخرین وضعیت اصناف البرز اظهار کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا در کشور، طرح سرکشی از واحدهای صنفی استان البرز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور بازرسین اصناف و اتحادیه‌ها قرار گرفت.
وی بیان کرد: بازرسین در تمام ساعات کاری واحدهای صنفی تلاش کردند در سطح شهر حضور داشته و نسبت به رصد واحدهای صنفی اعم از رصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین کالاهای سلامت نظارت داشته باشند.
سخنگوی اتاق اصناف البرز با بیان اینکه تعداد کل بازرسی‌های انجام شده، یک هزار و ۸۷۹ مورد بوده است، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های متشکله به‌واسطه سازمان تعزیرات حکومتی به همین منظور صادر شده ۹۳ مورد است.
شناسایی ۳۹ واحد صنفی متخلف
وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، توسط گشت‌های مشترک پایش شده است، تصریح کرد: در این راستا ۳۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و برگه گزارش بازدید برای آنها صادر شد.
رستمی با بیان اینکه تعداد کل اخطارهایی که به صورت ضرب‌الاجل برای واحدهای صنفی به صورت کتبی صادر شده ۸۵۱ مورد بود، تصریح کرد: تعداد شکایت‌های مردمی که از طریق ستاد خبری و به صورت حضوری به مجموعه اتحادیه‌ها و بازرسی اصناف مراجعه کردند، ۱۷۳ مورد بود.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو تکالیف اصلی و اولیه واحدهای صنفی است، خاطرنشان کرد: در این شرایط با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا  باید موازین بهداشتی رعایت شود و در این خصوص با واحدهای صنفی متخلف بدون اغماض برخورد خواهد شد.
سخنگوی اتاق اصناف استان البرز ادامه داد: در گشت‌های مشترکی که با مجموعه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم، با واحدهای صنفی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند، بدون اغماض برخورد شد.
وی با اشاره به اینکه از ادامه فعالیت واحدهای صنفی متخلف جلوگیری به عمل می‌آید، عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از طریق شماره تلفن ۵۵ _۳۲۲۱۸۱۵۴، موارد را گزارش دهند تا به شکایت آنها در اسرع وقت رسیدگی شود.
نانوایی‌ها رکورددار بیشترین تخلف
سخنگوی اتاق اصناف استان البرز، بیان کرد: واحدهای صنفی که بیشترین تخلف را دارند، شامل نانوایی‌، فروش مواد خوردنی و آشامیدنی، پروتئینی، مرغ‌فروشی، قصابی، میوه‌فروشی و خواربارفروشی‌ها می‌شوند.
وی با بیان اینکه از مردم خواهشمندیم فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک را در دستور کار قرار دهند، متذکر شد: با رعایت این پروتکل‌های بهداشتی صنوف می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و از گردونه صنفی عقب نمانند، همچنین مردم خدمات بهتری دریافت کنند و در نهایت منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس شویم.