ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: حمایت نکردن دولت از اصناف، باعث رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی آنان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از البرز ، شاهد گلایه های بسیاری از رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی در اصناف استان البرز هستیم هرچه صدای هشدارها از شیوع ویروس کرونا بالاتر می رود، سوال افکار عمومی نیز نسبت به پشت گوش افتادن شیوه نامه ها به ابهامی بزرگتر تبدیل می شود.
بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز البرز با بیان این که اصناف البرز در چهار موج ویروس کرونا گذشته رتبه های برتر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به دست آورده و همکاری اصناف در این خصوص قابل قبول بوده، گفت: اما شاهد همکاری اصناف در موج پنجم نبودیم زیرا عدم حمایت دولت از اصناف آنان را دلسرد کرده است.
او افزود: صبح دوشنبه گذشته بعد از شش روز تعطیلی شاهد برگشت خوردن تمام چک های بازاریان بودیم.
حصاری گفت: اصناف در بدترین شرایط می توانند یازده تا دوازده درصد در انتقال ویروس موثر باشند اما قطعا این میزان در ناوگان حمل و نقل عمومی، بیشتر است.
او با بیان این که تصمیمات مربوط به تعطیلی اصناف در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، افزود: فروشگاه های بزرگ هایپر مارکت که جمعیت در آن موج می زند، مشغول فعالیت هستند اما یک واحد صنفی مبل فروشی که شاید شخصی هر ده سال یک بار به آن مراجعه کند، تعطیل است؛ این موضوع نشان می دهد که تصمیمات کارشناسی نیست.