ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس اتاق اصناف استان البرزعنوان کرد : با شیوع ویروس کرونا درکشورمان وتعطیلی هایی که به طورگسترده درسطح بازارکشوراجرا شد،روال عادی فعالیت های تجاری واقتصادی دچارچالش شد.
به گزارش جام جم آنلاین البرز:

بهروزحصاری ،رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرز با تبریک روز اصناف به همه زحمتکشان حوزه کسب و کارخاطرنشان کرد :

با شیوع ویروس کرونا درکشورمان وتعطیلی هایی که به طورگسترده درسطح بازارکشوراجرا شد،روال عادی فعالیت های تجاری واقتصادی دچارچالش شد .

وی با بیان اینکه مشکل پرداخت مالیات یکی ازدغدغه های اصلی صنوف در سال جاری است، افزود :برغم تاکید ما بر اجرای قانون و اینکه قانون برهمه ما لازم الاجراست ، ایکاش تصمیم گیرندگان کلان کشوری پرداخت مالیات سال 1400 را به دلیل مشکلات اصناف و تعطیلی های مکرر پشت سرگذاشته شده تنفس اعلام می کردند و قانون را سال 1401 اجرا می کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرزبا اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی دستگاههای کارتخوان صنوف را ملاک محاسبه مالیات قرار داده است تصریح کرد: به دلیل بی اطلاعی در بسیاری از صنوف از این کارتخوانها برای موارد غیر از کسب درآمد مانند بیعانه، امانت و غیره استفاده شده است و این تراکنشها معیار محاسبه مالیات قرار گرفته و مشکلات عدیده ای برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است.
حصاری با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه برای تنظیم اظهارنامه های مالیاتی اصناف زمان باقی مانده است اظهار داشت: این توقع به حق در مجموعه اصناف وجود دارد که سازمان امورمالیاتی با تعاملی بیشتر نسبت به جبران حداقلی زیان ها و خسارات وادره به اصناف ،مساعدت لازم را مبذول دارد و ضمن تنفس 1400 سال 1401 را مبنا قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرز با اشاره به اینکه در شهرستان کرج 80 هزار و در کل استان 140 هزارواحد صنفی فعال وجود دارد خاطرنشان کرد:به طور تقریبی یک، پنجم تولید ناخالص ملی را اصناف در اختیار دارند و یک چهارم بافت جمعیتی استان را تشکیل می دهند که با احتساب ایجاد هر واحد یک اشتغالزایی ، بالغ بر140 هزار اشتغالزایی توسط اصناف استان ایجاد شده است که کمک بزرگی به دولت و کشور است.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز در ادامه با اشاره به اینکه پرونده ۵۲ نانوایی متخلف طی ماه جاری تاکنون به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شده است گفت:طی این مدت ۳۳۱ واحد صنفی نانوایی توسط بازرسان معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف البرز مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود : با توجه به عدم افزایش قیمت در یارانه تخصیصی به واحدهای صنفی نانوایی سنتی؛ هیچگونه افزایش قیمتی در عرضه اینگونه نان ها نخواهیم داشت و فقط گندم صنف صنعتی و حجیم پزها به صورت آزاد عرضه می‌شود.

حصاری خاطرنشان کرد: هیچگونه کمبودی در عرضه کالاهای اساسی از جمله آرد در استان البرز وجود ندارد و نظارت بر نانوایی های این استان برای پیشگیری از تخلفاتی مانند کم فروشی و گرانفروشی تشدید شده است.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز افزود: قیمت آرد نانوایی ها هیچگونه تغییری نداشته و با هرگونه افزایش قیمت نان برخورد می شود.

حصاری گفت: بازرسان اتاق اصناف با هرگونه گرانفروشی ، کم فروشی و عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی به شدت برخورد می کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز اظهار داشت : طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها به شدت افزایش یافته و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب ، توسط متصدیان نانوایی ها، مورد ارزیابی بازرسان قرار می گیرند.

حصاری افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف شامل کم فروشی یا گران فروشی ، مراتب را از طریق شماره تماس ۳۶۱۱۷ اتاق اصناف مرکز استان البرز به بازرسان واحد بازرسی ونظارت اصناف البرز اطلاع دهند.استان البرز حدود سه هزار واحد نانوایی دارد.