ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست بررسی مشکلات و موانع پیش روش اصناف و تحلیل عملکرد اتحادیه های صنفی ،امروز چهارشنبه ششم شهریور ماه سال جاری با حضور مهندس غفور قاسمپور،فرماندارکرج ،هیات رئیسه اتاق اصناف وهیات مدیره اتحادیه های صنفی برگزار شد.

در آغاز این نشست بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از مساعدت و اهتمام ویژه فرمانداری کرج در جهت حل مسائل خاص اصناف و برگزاری نشست صمیمانه با گردانندگان اتحادیه های صنفی در سخنانی گفت : با نگاهی گذرا به کارنامه اصناف در شهر کرج می توان به جایگاه اجتماعی و نقش تاثیرگذار این بخش بزرگ در جامعه پی برد .

وی افزود : صنوف مختلف ، حلقه ارتباطی میان بخش تولید و مصرف هستند و بدون آنها چرخه تولید و توزیع کالا ناقص می شود .از همین رو توجه به مسائل خاص اصناف و رسیدگی به مطالبات و خواسته های قانونی فعالان صنفی ، ضامن برقراری فضای سالم کسب و کار و حرکت کشور به سوی توسعه اقتصادی است .

در ادامه این نشست ،مسائل و مشکلات صنوف مختلف توسط روسای اتحادیه های صنفی حاضر در جلسه مطرح شد . پدیده دستفروشی و تبعات مختلف آن در سطح جامعه ،موانع پیش روی صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی ، وضعیت مجتمع بزرگ صنفی و صنعتی شیخ آباد . رکود بازار مسکن و تاثیر آن در کسادی صنایع مرتبط . نادیده گرفتن حقوق صنف عکاسان و فیلم برداران توسط  دیگر نهاد های دولتی (اشاره به پلیس +10 .شرکت پست . دفاتر خدماتی پیشخوان دولت ) .عدم افزایش قیمت نان طی چند سال گذشته و گلایه های صنف نانوایان کرج از این بابت . مسائل خاص صنوف کانال سازان ،نمایشگاه های اتومبیل ،آهنکاران ساختمان ،بار فروشان .فلز تراش و ماشین ساز ،تزئینات ساختمان ،کامیونداران .تعمیرکاران اتومبیل .فرش فروشان و قالی شویان .موسسات اتومبیل کرایه و...از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود .

در ادامه این نشست فرماندار کرج نیز ضمن تشکر از همراهی و مساعدت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در شناسایی مشکلات صنفی و تلاش در جهت حل آنها در سخنانی خاطر نشان کرد : نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس ،سازندگی کشور و پیشبرد برنامه های توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و می توان گفت که اصناف در تاریخ این کشور سرنوشت ساز بوده اند و عملکرد  درخشانی در دفاع از کیان و حیثیت ایران اسلامی داشته اند .

فرماندار شهرستان کرج همچنین با اشاره به نقش آفرینی اصناف در کمک رسانی به سیل زدگان کشور نیز خاطرنشان کرد: اصناف استان البرز و شهرستان کرج با همبستگی خود در کمک رسانی به مردم کشورمان اتحاد و همدلی را به نمایش گذاشتند.

نماینده عالی دولت در استان، محور دیگری از سخنان خود را به مدیریت اقتصادی کشور اختصاص داد و گفت: دولت اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارد و اکنون که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید همانند دوران دفاع مقدس جانانه مقاومت و ایستادگی کنیم کمااینکه در آن دوران نیز با مقاومت به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه دشمن اقتصاد را نشانه گرفته است و صنوف سربازان جبهه جنگ اقتصادی هستند، افزود: انتظار می رود در شرایطی که با نوسان های ارزی مواجه هستیم، اجازه ندهیم که بعضی به نفع شخصی از شرایط سوء استفاده کنند.

فرماندار شهرستان کرج در ادامه با اشاره به شرایط وحدت و همدلی که در استان وجود دارد، افزود: وفاق و وحدت خوبی با محوریت استاندار محترم جناب آقای دکتر شهبازی در استان حاکم است و با همین روحیه، سیاست های عمومی دولت در شهرستان و استان اجرایی میشود .

 وی همچنین با تحلیلی برشرایط اقتصادی کشورخاطرنشان کرد: کشور امروز در شرایط حساسی قرار دارد و ما مدیران و مسئولان باید بدنبال ایجاد فرصت ها باشیم و در مقابل تهدیدات دشمن نترسیم و منفعل عمل نکنیم، اگر انفعالی عمل کنیم اعتماد عمومی از ما سلب خواهد شد.

 فرماندار کرج  در پایان سخنان خود  از تشکیل کارگروه ویژه ای بمنظور پایش و پیگیری مشکلات اصناف درفرمانداری شهرستان کرج خبر داد و گفت: قانون و شرع ملاک عمل ما خواهد بود و پیگیری و حل مشکلات صنوف را در قالب این کارگروه در دستور کار قرار خواهیم داد و امیدواریم با کمک خداوند و طرح راهکارهای برون رفت از مشکلات توسط شما عزیزان، بتوانیم در انجام وظیفه و خدمت به مردم شریف شهر و کشورمان سربلند باشیم .