ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 طرح تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد فروشگاه های بزرگ و چند منظوره در سطح شهر کرج با هدف مبارزه با بیماری کرونا و در جریان بازدید هیات اصنافی متشکل از نائب رئیس اتاق اصناف ، رئیس واحد بازرسی و نظارت ،نماینده بهداشت اتاق اصناف و بازرسان این واحد از فروشگاه های بزرگ شهر کرج مورد تاکید قرار گرفت .

روز گذشته و در جریان بازرسی از عملکرد تعدادی از فروشگاه های چند منظوره شهر کرج ،شرایط ارائه خدمات به مشتریان ، رعایت ضوابط بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت .

ناصر کاویانی نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در حاشیه این برنامه گفت : اتاق اصناف مرکز استان البرز بر اساس بخش نامه ها و دستورالعمل های اتاق اصناف ایران و در راستای طرح بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا ،برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است .که بخشی از این برنامه ها با حمایت اتحادیه های صنفی و بخشی دیگر با تلاش واحد بازرسی و نظارت اصناف در حال اجرا هستند .

کاویانی افزود : با توجه به ایام پایانی سال و ضرورت تشدید بازرسی ها  طبق روال همه ساله  ،همچنین شیوع ویروس کرونا و بسیج همگانی برای  مقابله با این بیماری ،تلاش داریم تا همگام و همقدم با دیگر دستگاه های دولتی ، ضمن ارائه خدمات به شهروندان طبق روال عادی ، در پیشگیری از شیوع این ویروس و پاکسازی شهرمان از آن نقش ، وظیفه خودمان را به درستی انجام دهیم .

وی افزود : مردم ایران در شرایط بسیار سخت و در آزمون های دیگری همچون جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی  پیروز میدان بوده اند و اطمینان داریم که با اتحاد و همدلی و پیروی از دستورات جامعه پزشکی کشور در  مقابل این ویروس که زندگی عادی بسیاری از مردم  ایران را به خطر انداخته است  نیز پیروز خواهیم شد .

کاویانی افزود : تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید ،واحد های صنفی و خدماتی با رعایت اصول بهداشتی ،دائر هستند و خدمات آنها طبق روال عادی  در جریان است . در حوزه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و نوروز نیز هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تدابیر لازم برای تامین تمامی کالاهای مورد نیاز شهروندان اتخاذ شده است . بنابراین شهروندان محترم هیچ گونه نگرانی از بابت کمبود کالا  نداشته باشند .

وی افزود : شهروندان می توانند با توجه به ساعت کاری فروشگاه ها بزرگ و دیگر مراکز خرید در سطح استان البرز ،نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد از مراجعه به فروشگاه ها و مکان های سربسته در ساعات پرازدحام خودداری نمایند .

مددی ، رئیس واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف نیز در جریان بازرسی از فروشگاه های بزرگ سطح شهر گفت : پرسنل این واحد ،ضمن مراجعه به واحد های صنفی و بررسی عملکرد متصدیان آنها در زمینه رعایت نرخ های مصوب ،صدور فاکتور فروش به مشتریان و نصب اتیکت قیمت بر روی کالاهای موجود در واحد صنفی ، ضرورت رعایت موازین بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را به متصدی یا کارکنان شاغل در فروشگاه ها متذکر می شوند .

وی افزود : در جریان بازرسی از چند فروشگاه بزرگ شهر کرج  مواردی همچون  استفاده کارکنان از ماسک و دستکش ، ضدعفونی کردن سبد های خرید ، نصب مواد ضد عفونی کننده در ورودی فروشگاه برای استفاده عموم ، توجه به شرایط خاص کشور و تلاش عمومی در جهت آرامش روانی جامعه و تشویق مردم به بهداشت فردی  به مسئولان این فروشگاه ها یادآوری شد .

وی افزود : پیش از این و در دیگر رویداد های اجتماعی ،اصناف و بازاریان کشورمان دوشادوش دیگر ملت قهرمان ایران در صحنه بوده اند و نقش خود را به عنوان یک کاسب مومن و متعهد به خوبی ایفا کرده اند . در این مقطع حساس نیز ، همکاری و همراهی جامعه بازاری کشور می تواند از گسترش این بیماری مهلک جلوگیری کند و آرامش را به جامعه باز گرداند .

وی افزود : کشور ما بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همدلی و نیازمند است .  و این بسیج همگانی  با کنار هم قرار گرفتن تمامی مردم در یک صف  امکان پذیر می شود .

وی یادآور شد : متاسفانه برخی عوامل خود فروخته و سودجو ،از شرایط ایجاد شده ،سوء استفاده می کنند و با احتکار کالاهای سلامت محور  ضمن بر هم زدن امنیت روانی مردم ، در شبکه توزیع این کالاها اختلال ایجاد می کنند . در همین فرصت از کلیه شهروندان عزیز درخواست دارم در صورت مشاهده مواردی از تخلف صنفی ،احتکار و گرانفروشی ،مراتب را با شماره تماس 32218079 واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز اعلام کنند .