ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

نام گذاری یکم تیرماه به نام روز ملی اصناف ، گویای اهمیت و جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی به این قشر بزرگ از جامعه است.
اصناف و بازاریان به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین بخش های جامعه ، نقش پر رنگی در عرصه اقتصاد بر عهده دارند . اقتصاد ، مقوله ای پیچیده و مهم ترین رکن توسعه کشور ها قلمداد می شود . امروزه تمامی ابعاد و زوایای زندگی اجتماعی انسان با علم اقتصاد در آمیخته شده است . در ایران اسلامی ، نقش اصناف در مسیر توسعه و اجرای برنامه های کلان اقتصادی ،آشکار و واضح است . تجمیع سرمایه های خرد و استفاده از ظرفیت و امکانات موجود در راه اندازی کارگاه های بزرگ و کوچک تولیدی ، مشارکت در اجرای طرح های بزرگ ملی همچون هدفمند سازی یارانه ها ، تشکیل ستاد ها و کارگروه های مردمی با انگیزه های خیرخواهانه و عام المنفعه ، همگام شدن و حرکت در مسیر توسعه اقتصادی کشور .اجرای دقیق طرح های ستاد تنظیم بازار و نظارت بر توزیع اقلام ضروری ، اشتغالزایی و کمک به حل معضلات ناشی از بیکاری در جامعه ،و ده ها موضوع دیگر ، نمونه هایی از عزم و اراده اصناف در راه خودکفایی و استقلال کشور هستند .
امروز نقش بی بدیل اصناف در عرصه های مختلف اجتماعی بر کسی پوشیده نیست .با شیوع بیماری کرونا در کشور ، اصناف سراسر کشور ضمن پیروی از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ،و تحمل خسارات ناشی از تعطیلی اجباری واحد های صنفی ، با جامعه پزشکی و سنگربانان حوزه سلامت همگام شدند .راه اندازی کارگاه های تولید ماسک ، البسه پزشکی و شیلد محافظ به همت بازاریان و توزیع رایگان آن در مناطق مختلف شهرها ،گوشه هایی از احساس وظیفه و حضور اصناف در مواقع حساس و بحرانی است . از سویی دیگر فشارهای ناشی از تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی و دیگر مشکلات خرد و کلان بر دوش اصناف سنگینی می کند . شاید نامگذاری یک روز به نام اصناف و شنیدن درد دل و آلام این بخش از سوی مسئولان ، مرهمی بر زخم سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی کشور باشد
هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز ، فرارسیدن روز ملی اصناف را به تمامی فعالان صنفی وتلاشگران شریف عرصه کسب و کار تبریک عرض نموده و از تشریک مساعی و اقدامات ارزنده اصناف بویژه کسبه و بازاریان استان البرز در پیشبرد امور مختلف اجتماعی و اقتصادی تشکر و قدردانی می نماید .