ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

طرح ساماندهی و شناسایی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب با همکاری بازرسان  و کارشناسان اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف کرج و با محوریت اتاق اصناف مرکز استان البرز از امروز 4 شنبه ،چهارم تیرماه سال جاری در کرج اجرا می شود .

رمضان رستمی مدیر اجرایی این طرح در نشست با کارشناسان و بازرسان معرفی شده از سوی اتحادیه های صنفی با اعلام این خبر افزود : هدف از اجرای این طرح ، نظام مند کردن فعالیت های صنفی  در سطح شهر کرج و شهرهای اقماری ، زمینه سازی در جهت راه اندازی سامانه جامع فروش اینترنتی برای استفاده تمامی واحد های صنفی سطح شهر ، تقویت و پشتیبانی از اتحادیه های صنفی ، حرکت به سوی عدالت اجتماعی در حوزه صنفی و ... است که امیدواریم با همفکری ، حمایت همه جانبه اتحادیه های صنفی و اهتمام ویژه  نیروهای داوطلب در اجرای طرح ،به اهداف تعیین شده دست یابیم .
طرح شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با استفاده از ظرفیت نیروهای آموزش دیده و کارشناسان و بازرسان اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز و بر اساس برنامه  زمان بندی شده ،طی سه الی چهار ماه آینده در سطح شهر کرج و شهرهای اقماری اجرا خواهد شد .

در این طرح بازرسان با مراجعه به تمامی واحد های صنفی و ارائه معرفی نامه عکس دار به متصدی واحد های صنفی ، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری خواهند کرد . بدیهی است کلیه شاغلان و متصدیان واحد های صنفی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات در تکمیل فرم های مربوطه هستند .

 

در بخش دیگری از این نشست بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی واحد صنفی فاقد پروانه کسب در مناطق مختلف شهر بر ضرورت و اهمیت اجرای طرح مذکور تاکید کرد و افزود : باید تلاش کنیم تا تمامی فعالان حوزه بازار با شناخت و درک صحیح از وظایف و جایگاه اجتماعی خود ، حرکت در مسیر قانونی کسب و کار را جزئی از وظایف ذاتی خود بدانند و خودشان پیش از راه اندازی واحد صنفی با مراجعه به اتحادیه مربوطه ،مسیر قانونی و صحیح فعالیت صنفی و ورود به دنیای تجارت را طی کنند .

وی افزود : تمامی کشورهای توسعه یافته و متمدن جهان با تدوین و اجرای دقیق قوانین ، کلیه فعالیت های اقتصادی خرد و کلان را در سطح بازارهایشان ،کنترل  می کنند و از این طریق شرایط یکسان و ایده آلی را برای فعالیت سالم تمامی افراد فراهم می کنند . این راهی است که ما نیز باید از آن عبور کنیم .فعالیت خارج از چارچوب قوانین نظام صنفی ،در حقیقت بی احترامی به حقوق دیگران و نادیده گرفتن قانون است .

وی افزود : پیروی و احترام به قانون نظام صنفی برای تمامی فعالان صنفی امری واجب و ضرورتی انکارناپذیر است . بنابراین فعالیت صنفی خارج از قوانین به هیج عنوان پذیرفته نیست و وجهه قانونی ندارد .