ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

با گذشت دو هفته از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب در کرج ، مدیر اجرایی آن ، از موفقیت آمیز بودن طرح خبر داد .

رمضان رستمی مدیر اجرایی طرح ساماندهی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب ضمن بیان مطلب فوق افزود : این طرح از چهارم تیرماه سال جاری با همکاری شایسته اتحادیه های صنفی و حمایت همه جانبه هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز آغاز شد و با همت و توانی که از سوی بازرسان اتحادیه های و نیروهای واحد بازرسی و نظارت اصناف در این زمینه صرف شد ، نتایج بسیار قابل توجهی نیز حاصل شده است .

وی افزود : همزمان با اجرای طرح ساماندهی صنوف و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا ، رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی لازم الاجرا در واحد های صنفی و مراکز تجاری سطح شهر نیز مورد ارزیابی بازرسان قرار می گیرد . بدیهی است در صورت مشاهده سهل انگاری یا بی توجهی به پروتکل های بهداشتی توسط متصدیان واحد های صنفی بر اساس قوانین با آنها برخورد خواهد شد .

رستمی افزود : بر اساس گزارش های واصله ، بیشترین تخلفات صنفی در واحد های صنفی فاقد پروانه کسب رخ می دهد . بنابراین ساماندهی این واحد ها ، فضای بازار را برای آندسته از افرادی که به دنبال  سودجویی و فرار از قانون هستند ، نا ایمن کرده و فرصت تخلف و منفعت طلبی را از بین می برد 

رستمی افزود : این طرح با حضور و مشارکت 100 نفر از کارشناسان و بازرسان مسلط در امور صنفی در حال اجراست و تا این لحظه بیش از 5000 هزار  واحد های صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند .

وی افزود : در فرآیند نظارت و کنترل بر فعالیت های حوزه  بازار ، برخورداری از بانک  اطلاعات و آماردقیق از تعداد واحد های صنفی فعال ، یکی از اصول و قوائد مهم مدیریتی به شمار می رود که یکی از اهداف اجرای طرح ساماندهی صنوف پروانه کسب ، جمع آوری آمار از فعالان حوزه کسب و کار در سطح شهر کرج است .

رستمی خاطر نشان کرد : برای دستیابی به اهداف و حصول نتیجه از اجرای طرح مذکور ، همکاری و حضور اتحادیه های صنفی کرج با بازرسان و دیگر نیروهای اجرایی طرح ، ضروری است . چرا که با شناسایی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب ، بخش اعظمی از مشکلات اتحادیه های صنفی در بحث شناسایی و رصد صنوف فاقد پروانه کسب نیز مرتفع خواهد شد .

وی از شهروندان درخواست کرد جهت تهیه کالا و دیگر نیازمندیهای  مربوطه ، فقط از خدمات واحد های صنفی دارای پروانه کسب معتبر استفاده کنند و پیش از خرید و استفاده از خدمات یک واحد صنفی از داشتن پروانه کسب آن واحد اطمینان حاصل نمایند .