ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

نشست بررسی چگونگی مشارکت و همکاری مجموعه اصناف کرج در اجرای برنامه های فرهنگی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز با حضور حجت الاسلام فتحی دبیر و حجت الاسلام نبوی ،معاونت امدادی بنیاد غدیر و بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز برگزار شد .
در این نشست نقش اصناف و بازاریان در ترویج و تبیین فضایل اخلاقی مولای متقیان حضرت علی (ع) و استفاده از ظرفیت های اجتماعی اصناف در تعمیق فرهنگ علوی مورد بررسی قرار گرفت .
حجت الاسلام فتحی دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان البرز با اشاره به جایگاه مهم و حساس فعالان صنفی در جامعه و نقش برجسته آنها در ارائه و ترویج یک فرهنگ خاطر نشان کرد : ظرفیت های شاخص بازاریان در تعاملات اجتماعی و پیوند عمیق با مردم شکل گرفته و هویت خود را پیدا کرده است . هویتی که در کنار تلاش و کسب معرفت از دستگاه بزرگ و روشنگر ائمه اطهار و رهنمودهای حکیمانه آن بزرگواران شکل گرفته است .
وی افزود : بازارهای ایرانی اسلامی همواره به عنوان پایگاه مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ اسلامی و هدایت جامعه به سوی کمال و معرفت در مکتب انسان ساز و نورانی امامان معصوم مورد توجه قرار داشته است .
وی افزود : با توجه به شرایط روز دنیا ، صف آرایی دشمنان در جبهه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و شکل گیری جریان های انحرافی در سطح جامعه ، توسل به فرهنگ نبوی و ترویج آن در سطح جامعه بعنوان یک راهکار معنوی اثر گذار بیش از گذشته احساس می شود .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در سخنانی ضمن اعلام آمادگی مجموعه اصناف برای هر گونه همکاری و همراهی در اجرای برنامه های فرهنگی بنیاد غدیر خاطر نشان کرد : بازار استان البرز در اجرای برنامه فرهنگی ، مذهبی همواره پیش قدم بوده اند و تمام تلاش خود را برای دفاع از ارزشها و هویت اسلامی کشور عزیزمان بکار گرفته اند .
وی خاطر نشان کرد : اتاق اصناف و مجموعه صنوف البرز همچون گذشته در خدمت مکتب اخلاقی و ارزشی فرهنگ علوی خواهند بود و از ظرفیت های موجود در راه ترویح و پاسداری از آن استفاده خواهند کرد .
در این نشست مقرر شد .اطلاعیه های فرهنگی بنیاد بین المللی غدیر در دهه امامت و ولایت ( از عید قربان تا عید سعید غدیر خم ) با محتوای فرهنگی و تشریح واقعه عظیم غدیر از طریق رسانه ها و فضای مجازی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تحت پوشش اطلاع رسانی شود. از جمله برنامه های این بنیاد در دهه امامت و ولایت ، اجرای طرح اطعام یتیمان و دستگیری از نیازمندان است .