ویژه های خبری

امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

هیات مدیره اتحادیه صنف تالار داران کرج به همراه جمعی از اعضای تحت پوشش ،با حضور در محل اتاق اصناف البرز با هیات رئیسه این اتاق ، پیرامون مشکلات و چالش های پیش روی صنف که در پی منع فعالیت صنفی و شیوع بیماری کرونا ایجاد شده است ، دیدار و گفتگو کردند .
در این نشست صنفی، تبعات مختلف اقتصادی و اجتماعی که پس از چند ماه تعطیلی و عدم فعالیت در تالار های پذیرایی بوجود آمده است ،مورد بررسی قرار گرفت .
رضا سلطان محمدی رئیس اتحادیه صنف تالار داران کرج در همین رابطه گفت : صنف تالار داران و دیگر صنوف مشابه که با مواد غذایی سروکار دارند ، در جریان شیوع ویروس کرونا متحمل خسارات هنگفت اقتصادی شده اند که تداوم این وضعیت ،احتمال تعطیلی کامل بسیاری از این واحد ها را افزایش می دهد .
وی افزود : تامین هزینه های جاری یک تالار پذیرایی با توجه به تعداد کارکنان ،وسعت فضاهای داخلی و ... بسیار سنگین است و چندین ماه تعطیلی تالارها و منع فعالیت برای این صنف ،مشکلات و چالش های پیش روی همکاران بنده را دو چندان کرده است .
سلطان محمدی افزود : با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن ، شاید سخن گفتن از خسارت مالی و دیگر دغدغه های صنفی ،پر اهمیت جلوه نکند . و این نکته که را اضافه کنم که ما نیز نگران سلامتی شهروندان هستیم و از مشاهده هموطنان عزیزمان که گرفتار این بیماری شده اند آزده خاطر می شویم . اما از سویی دیگر با نگاه نگران کارکنان شاغل در واحد های صنفی و ده ها مشکل دیگر نیز مواجه هستیم که نمی توانیم از کنار آنها به آسانی عبور کنیم .
وی افزود : از مسئولان دلسوز در ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست داریم تا در تدوین دستورالعمل های بهداشتی خاص این صنف ،بازنگری کنند و شرایط بسیار بحرانی صنف را مد نظر قرار داده و برای ادامه فعالیت آنها ،شرایط ویژه ای را در نظر بگیرند تا ضمن فعالیت صنفی و چرخش کار ، ضوابط بهداشتی نیز رعایت شود و از گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود .
در ادامه این نشست مقرر شد ، راهکار ها و پیشنهادهای اجرایی با توجه به شرایط کرونایی ، توسط هیات مدیره اتحادیه تالار داران تنظیم شده و جهت پیگیری به اتاق اصناف ارسال شود .