ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایرنا - رییس اتاق اصناف البرز از تشکیل قرارگاه نظارتی ویژه با نام شهید والامقام دفاع مقدس « نبی سلگی » برای مهار گرانی و کنترل قیمت مواد غذایی و سایر کالاها در این استان خبرداد.

بهروز حصاری روز دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این قرارگاه متشکل از هیات مدیره اتحادیه ها و بسیج اصناف است که به کمک بازرسان اتاق اصناف استان البرز آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه ۲۰۰ نفر در قالب ۶۵ تیم نظارتی ساماندهی شده اند که ۵۰ تیم نظارت برخرده فروشان ، ۱۰ تیم نظارت بر واحد های تولیدی و پنج تیم نظارت بر عمده فروشی ها و بنکداران را بر عهده دارند.

حصاری افزود: نظارت دقیق بر قیمت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی ، تخلفات کم فروشی، گرانفروشی و سایر تخلفات احتمالی از ماموریت های مهم اعضای این قرارگاه است.

رییس اتاق اصناف البرز دربخش دیگری ‼️ازسخنان خود به نظارت ویژه درخصوص اجرای محدودیت های فعالیت صنوف از ۲۰ آبان ماه جاری خبر داد و افزود: تذکرات لازم به اتحادیه ها درخصوص نحوه فعالیت اصناف داده شده است .

وی بیان داشت : بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه جاری به مدت یک ماه فعالیت صنوف استان البرز تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

حصاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس چنانچه واحد صنفی از این مهم سرپیچی کند ابتدا تذکر و چنانچه تکرار تخلف صورت گیرد برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: فقط صنوف عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مانندخواربار فروشان، سوپرمارکت داران، فروشگاه های عرضه گوشت و مرغ و دیگر صنوف مرتبط با عرضه ارزاق عمومی از این محدودیت ها مستثنی هستند.

رییس اتاق اصناف البرز بیان داشت که محدودیت ها شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان های فروشمواد غیر غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

وی تاکید کرد که همه باید برای شکست زنجیره ویروس کرونا همکاری کنند و با توجه به این شرایط چنانچه دستور توقف فعالیت و یا محدودیت واحدصنفی توسط ستاد کرونا صادر می شود اصناف خود را مکلف به اجرای آن بدانند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان البرز فعالیت می کنند.