ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موانع پیش روی اصناف در حوزه بهداشت در نشست میان هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز و دکتر فتحی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز مورد بررسی قرار گرفت .
در این نشست گسترش همکاری های دوجانبه با هدف تدوین خط مشی مشترک و توجه ویژه به سلامت عمومی مورد تاکید قرار گرفت .
بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در جریان این نشست با اشاره به برخی موانع پیش روی متقاضیان پروانه کسب در اتحادیه های تالار داران ، اغذیه فروشان ، قنادان ، میوه فروشان ، بار فروشان ، سوپرمارکت داران و ... خاطر نشان کرد : طی دو الی سه سال گذشته روند همکاری و تعامل میان مسئولان شبکه بهداشت کرج با اتاق اصناف ، منجر به رفع موانع پیش روی برخی واحد های صنفی در حوزه بهداشت شد .
وی افزود : این رویداد مهم باعث شد تا بخش قابل توجهی از استعلام های بهداشتی برای متقاضیان پروانه کسب صادر شود و روند تکمیل پرونده صنفی و صدور پروانه کسب و ساماندهی صنوف نیز به جریان بیافتد . که جا دارد در همین فرصت مراتب قدردانی و تشکر خود و هیات مدیره اتحادیه های صنفی کرج را از همکاری و اهتمام ویژه مسئولان اداره بهداشت کرج نسبت به اصناف اعلام نمایم .
حصاری افزود : امیدوارم در سایه تعامل و همکاری بیشتر میان این دو مجموعه ، ضمن توجه به چارچوب و قوانین بهداشتی و حرکت در مسیر بهداشت و سلامت عمومی ، موانع دیگری که پیش روی برخی صنوف وجود دارد نیز برداشته شود .
در ادامه این نشست ناصر کاویانی نائب رئیس اتاق اصناف نیز در سخنانی به افزایش روز افزون واحد های صنفی در کلان شهرهای کشور از جمله کرج اشاره کرد و افزود : شهر کرج از جمله شهرهای کشور است که طی بیست الی سی سال گذشته با روند مهاجرت بی سابقه مواجه شد . بدیهی است که این جمعیت مهاجر برای تامین نیازهای معیشتی خود نیاز به شغل با درآمد کافی داشت . راه اندازی یک کسب و کار ساده در یک واحد صنفی ،ساده ترین و منطقی ترین راهکاریست که به ذهن هر فردی می رسد . به این ترتیب روز به روز بر تعداد واحد های صنفی افزوده شد . از دیگر سو تغییر قوانین مربوط به حدود صنفی ، زمینه مناسب برای راه اندازی واحد های صنفی همگن را درجوار یکدیگر هموار کرد که خود به تنهایی مشکل بزرگ دیگری در سطح بازار است .
کاویانی افزود : امروز اصناف کشورمان با مشکلات متعددی مواجه هستند . سرریز تمامی گرفتارها و نارسایی هایی که در حوزه اشتغال کشور وجود دارد روانه اصناف می شود و به رغم تمامی توانایی ها و پتانسیل های موجود در پیکره اصناف ، می توان گفت که ظرفیت بازارهای ما تکمیل شده است . به عبارتی دیگر بازارهای ما دیگر قابلیت جذب افراد و شغل های جدید را ندارد .
وی افزود : تمامی تلاش ما در مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی این است تا راهکار مشخصی را برای فعالیت قانونی واحد های صنفی و نظارت بر عملکرد آنها ارائه دهیم .همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها از جمله بهداشت ، یکی از ارکان مهم برای رسیدن به این هدف است . تسهیل در روند صدور پروانه کسب و رفع موانع پیش روی صنوف در حوزه بهداشت یکی از راهکارهای تاثیر گذار در مسیر ساماندهی ،کنترل و نظارت دقیق بر فعالیت های صنفی است .