ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

نشست بررسی پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونا ، امروز دوشنبه سی ام فروردین ماه سال جاری با حضور آقایان مرادی ،معاونت بازرسی سازمان صمت . نوراللهی ، معاونت سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ،حصاری و کاویانی رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نصری و یار محمدی ، هیات مدیره اتحادیه نانوایان . مددی ، مدیریت بازرسی و نظارت اصناف برگزار شد .

در این نشست موضوع  انتقال بیماری کرونا از طریق  تجمع و ازدحام جمعیت  مقابل نانوایی ها بویژه در ساعات نزدیک به افطار و ضرورت ساماندهی و ارائه راهکار اجرایی و تعطیلی خودسرانه  برخی واحد های صنفی نانوایی با بهانه هایی نظیر خرابی دستگاه یا کمبود کارگر مورد بررسی قرار گرفت .

بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف در این نشست ، ضمن بیان تصمیمات و مسائل مطرح شده در قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در سخنانی تصریح کرد : جلسات قرار گاه مبارزه با کرونا با توجه به وضعیت قرمز استان البرز همه روزه برگزار می شود و تمامی دستگاه ها موظف به اجرای مصوبات و تصمیمات این قرارگاه هستند .

وی افزود : ازدحام جمعیت در مقابل نانوایی ها بویژه در ساعات نزدیک به افطار از جمله موضوعات مورد بحث در جلسات فوق العاده قرار گاه مبارزه با کرونا بوده است و مسئولیت پیگیری این موضوع به اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان کرج محول شده است .

در ادامه ، شرایط  پخت نان در ایام ماه مبارک رمضان ، تمایل مردم برای تهیه و مصرف نان تازه در زمان افطار ، استفاده از تجهیزات الکترونیکی  نوبت دهی درنانوایی ها  و دیگر راهکار های اجرایی به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری مورد بررسی قرار گرفت .

در خاتمه این نشست مقرر شد ، متصدیان واحد های صنفی نانوایی در اسرع وقت نسبت به تجهیز واحد های خود به سیستم های نوبت دهی و تذکر شفاهی به مشتریان جهت رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند . همچنین تعطیلی واحد صنفی نانوایی بدون هماهنگی با اتحادیه  ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط بازرسان واحد بازرسی و نظارت ،سهمیه آرد نانوایی متخلف قطع خواهد شد .

اتحادیه صنف نانوایان کرج نیز به عنوان مسئول مستقیم نظارت بر عملکرد واحد های صنفی نانوایی مکلف شد ، مراتب را از طریق پیامک به اطلاع تمامی اعضاء تحت پوشش خود برساند .