ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکم تیرماه مصادف با روز ملی اصناف بهانه ای شد تا اینجانب ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای تلاشگران عرصه کسب و کار فرصت را غنیمت شمرده و یادآور می شوم اصناف ، حلقه و پل ارتباطی میان بخش صنعت و تولید کشور با مصرف کننده هستند . بنابراین نمی توان زنجیره نظام تولید کالا را بدون حضور و فعالیت اصناف تصور کرد.نقش اصناف در جامعه ، نه تنها از بعد اقتصادی ، بلکه ازمنظر اجتماعی و فرهنگی نیز بی بدیل است .
‎سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا ، بیشترین خسارت پس از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور، متوجه جامعه بزرگ اصناف شد . همکاران گرامی اطلاع دارند که همه گیری کرونا ، فعالیت های بسیاری از صنوف را با چالشی اساسی مواجه ساخت .به گونه ای که جمع کثیری از فعالان صنفی ، وادار به تعطیلی واحد های خود شده و با اعلام ورشکستگی از چرخه بازار کنار رفتند . در این میان حمایت های دولتی نیز کارساز نبود و هیچ یک از وعده ها و برنامه های اعلام شده نتوانست کمکی به اصناف آسیب دیده از کرونا کند .
‎به رغم تمامی مشکلات و مسائلی که در حوزه بازار مشاهده می شود ، اعتقاد داریم که با مدیریت صحیح و برنامه ریزی کارشناسی می توانیم از پیچ و خم های پیش رویمان به سلامت عبور کنیم . اتاق اصناف مرکز استان البرز در سال گذشته و در بحبوحه شیوع کرونا ، تعطیلی بازار و رکود حاکم بر فعالیت های اقتصادی ، برنامه هایی را با مشارکت تمامی واحدهای خود در دستور کار قرار داد از جمله تدوین و راه اندازی سامانه آموزشی اصناف با هدف کاهش مراجعات متقاضیان پروانه کسب به اتاق اصناف ، اجرای طرح شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب ،افزایش بهره وری به همراه صرفه جویی و کاهش هزینه های غیرضروری که با برنامه ریزی مدون هیئت رئیسه و همکاری واحدهای مختلف اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی محقق شد، تغییر ترازنامه مالی از منفی به مثبت ،انجام طرح های بازرسی با رویکرد اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، حضور در جلسات و نشست های ستاد استانی مبارزه با کرونا و طرح و پیگیری مسائل و مطالبات اصناف از جمله این برنامه ها بود که تجربه جدید و مفیدی را برای مجموعه اتاق اصناف البرز و اتحادیه های صنفی تحت پوشش ،برای عبور از دوران و شرایط بحرانی و سخت رقم زد .
‎در پایان از اتحادیه های صنفی و تمامی کسبه که با همکاری و همیاری خود نقش اساسی در رسیدن به اهداف فوق داشته اند، کمال تقدیر و تشکر را دارم و از خداوند متعال رزق و روزی فراوان در روزهای پیش رو برای همگان خواستارم.
بهروزحصاری
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز