ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهروزحصاری رئیس اتاق اصناف مرکزاستان البرزبا اعلام این خبرافزود:تا این لحظه هیچ مصوبه ای مبنی برافزایش قیمت نان دراستان البرزصادر نشده است.بنابراین هرگونه افزایش قیمت خودسرانه نان تخلف صنفی به شمار می رود.
حصاری افزود:براساس گزارشات مردمی ،برخی واحد های صنفی نانوایی درسطح شهر اقدام به افزایش قیمت خودسرانه نان کرده اند که این اقدام ،پیش از تصمیم گیری نهایی درنهادهای ذیربط وابلاغ رسمی به اتحادیه نانوایان کرج،مصداق بارز گرانفروشی محسوب شده و براساس قانون با آن برخورد خواهد شد.
وی افزود:تیم های عملیاتی واجرایی بازرسی ونظارت اصناف استان البرز با توجه به پایان طرح محدودیت فعالیت های صنفی درسی ام مرداد ماه سال جاری،طرح بازرسی و رسیدگی به تخلفات گزارش شده مردمی ازنانوایی ها را با جدیت تمام در دستورکارقرار داده اند.بدیهی است درصورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت،کم فروشی نان و بی توجهی کارکنان شاغل درنانوایی به شیوه نامه های بهداشتی،واحد صنفی متخلف،پلمپ شده و پرونده آن جهت تصمیم گیری به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.
وی افزود:پیگیری مطالبات قانونی اعضای زحمتکش صنف نانوایان کرج از طریق اتحادیه مربوطه درحال انجام است و اتاق اصناف البرز به عنوان نماینده صنوف خود تلاش خواهد کرد تا از مجاری قانونی ،خواسته های به حق نانوایان را پیگیری و مطالبه نماید.
حصاری افزود:مشکلات خاص صنف نانوایان ،افزایش سرسام آور هزینه ها شامل حقوق و دستمزد کارگر، بیمه ،دارایی و ... باید به طور اساسی مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شوند. اما این روند باید از مسیر صحیح ، طی شود . لذا ازاعضای محترم و سخت کوش صنف نانوایان انتظار می رود ،همچون گذشته با احترام به قانون و پیروی از آن ،مسئولان امر را در پیشبرد و حل موانع و مشکلات پیش رو و اتخاذ تصمیم درست در بحث نرخ نان ،یاری رسانند.