ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکترمجتبی عبداللهی،استاندارالبرز به اتفاق همراه ،مهندس ربیعی،رئیس سازمان صمت البرز،دکترهراتی،مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی ،امروزچهارشنبه بیست ودوم دیماه سال جاری با حضور درنشست روسای اتحادیه های صنفی کرج و دردیداری صمیمانه، با مشکلات وموانع پیش روی اصناف دربخش های مختلف آَشنا شدند.
بهروزحصاری رئیس اتاق اصناف البرزدرآغازاین نشست ضمن خیرمقدم به حاضران،به مشکلات عدیده اقتصادی ناشی ازشیوع ویروس کرونا اشاره کرد وافزود:طی دوسال گذشته،اصناف کشورمان پس ازکادردرمانی متحمل بیشترین خسارت شده اند والبته توانستند با درایت وهوشیاری وحس مسئولیت پذیری خود که از ویژگی ها وامتیازات بسیارارزشمند بازارهای ماست ،تا حدودی ازکنارمشکلات ایجاد شده عبورنمایند.هرچند تعدادی از دوستان وهمکاران صنفی ما درجریان این بحران دچارلطمات مالی وجانی شدند،اما به اعتقاد بسیاری ازکارشناسان اموراجتماعی،اتحاد،همدلی ومشارکت اصناف،تجربه درخشانی را درمواجهه با یک بحران بزرگ جهانی رقم زد.
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات وابهامات اصناف دراجرای سیاست ها و برنامه های اقتصادی کشوراشاره کرد وافزود :موضوعاتی مانند ارز ترجیحی و تبعات آن درسطح بازار وثبت اطلاعات خرید وفروش کالا درسامانه جامع تجارت از مباحث جدی محافل صنفی درسطح کشورهستند که موجب نگرانی و سردرگمی فعالان حوزه کسب و کارشده است.
در ادامه این نشست ،روسای اتحادیه های صنفی عکاسان و فیلم برداران ، لاستیک فروشان ، کانال و تانکر سازان ،آرایشگران زنانه ،پوشاک فروشان ،موسسات اتومبیل کرایه کرج و روسای اتاق اصناف فردیس و ساوجبلاغ نیز در سخنانی به مشکلات خاص صنوف تحت پوشش خود اشاره کرده و خواستار رسیدگی به آنها از سوی عالی ترین مقام اجرایی استان شدند .
درادامه این نشست دکترمجتبی عبداللهی استاندارالبرز نیز درسخنانی ضمن تشکرازمجاهدت وهمکاری ارزنده اصناف درمقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد :اصناف در روزهای سخت شیوع کرونا بسیار همراهی کردند و هر گاه نیاز بود بدون هیچ چشمداشتی دولت را حمایت کردند .
وی ادامه داد: کسبه به معنای حقیقی حبیب خدا هستند و این جایگاه، آنها را نزد مردم عزیزتر کرده است و همواره در بحران های بزرگ و مشکلات کوچک در محله ها، نقش ریش سفید و گره گشا را داشته اند.
استاندار البرز گفت: سال ها است که کشور ما در تحریم های ناجوانمردانه قرار دارد و این امر اقتصاد ما را متاثر کرده است ولی همراهی مردم سبب شده که بتوانیم از تنگناها سربلند خارج شویم.شکلات کوچک در محله ها، نقش ریش سفید و گره گشا را داشته اند.
وی افزود: با تعامل،همفکری،احساس مسئولیت وصبوری باید مشکلات پیش روی کشور را ازمیان برداریم.