ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه بانوان ظرفیت های بی بدیلی دارند، گفت: ظرفیت بانوان در تصمیم گیری های کارشناسی مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز، معصومه آقایی  در دیدار  با هیات مدیره اتحادیه آرایشگران زنانه و جمعی از بانوان شاغل در اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار داشت: بانوان استان البرز از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند و توانایی‌های مختلفی با توجه به سطح تحصیلات و تجربیات در حوزه مسئولیتی خود دارند.

وی افزود: بانوان رکن اصلی خانواده در کنار تربیت فرزندان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز نقش پررنگی دارند و در استان البرز این حوزه به نسبت سایر استانها بسیار پررنگ است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه توقع و خواسته ما مشارکت و بهره گیری از ظرفیت بانوان نخبه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی‌ها است، بیان کرد: بانوان محترم استان البرز باید در این زمینه پای کار باشند و از تمام ظرفیتهای خود در این مسیر بهره گیری کنند. ظرفیت بانوان در تصمیم گیری‌ها کارشناسی بهره برداری و حمایت از بانوان کار آفرین توسط دولت انجام می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه نظرات کارشناسی بانوان در حوزه سیاست گذاری و اجرای سیاست‌ها باید مد نظر قرار گیرد، گفت: در غیر اینصورت کار خوب پیش نمی رود و حضور حداقلی بانوان سبب ضعیف بودن کارها و نتیجه گیری قابل اتکا می شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌هایی برای بانوان کار آفرین و جوانان نخبه در استان البرز در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه بانوان و کمک به  اشتغال آفرینی برنامه های خوبی اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانوان برای اشتغال نیاز به مهارت آموزی دارند ، ادامه داد:  برخی از بانوان ماهر نیز برای اشتغال شناسایی و به حوزه مربوط معرفی شده اند و سعی کردیم که راه را برای دریافت تسهیلات حمایتی را بیشتر هموار کنیم و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده .

مدیر کل امور بانوان استانداری البرز با اشاره به اینکه بانوان استان البرز علیرغم همه تلاش‌ها به حق مسلم خود دست پیدا نکردند و همچنان جا برای پیشرفت بیشتر آنان فراهم است، عنوان کرد :اتفاقاتی در این بخش افتاده که باید نیاز به تقویت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بانوان ارتقای اجتماعی مورد انتظار است ، گفت: ارتقای بانوان در سطح مدیریت بالادستی و نقش آفرینی در تصمیم سازی و تصمیم گیری از جمله انتظارات ما است.