ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

moradloo2 copyنائب رئیس دوم اتاق اصناف البرز از برگزاری نمایشگاه مستقیم فروش کالا از ۱۳ تا ۲۳ اسفند در کرج خبر داد.

علی مرادلو اظهار داشت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 13 اسفند  لغایت 23 اسفندماه سال جاری در  میدان امام خمینی (ره) گلستان گلشهر کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه به منظور دسترسی مردم به کالاهای باکیفیت و تولید داخل استان البرز برپا می‌شود و این نمایشگاه تنها نمایشگاهی است که مورد تائید اتاق اصناف البرز است.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف البرز با بیان اینکه اکثر غرفه داران نمایشگاه تولیدکنندگان داخل استان البرز بوده و خرید از این نمایشگاه در راستای کمک به تولیدکنندگان و رونق اقتصاد البرز است، بیان کرد: تعداد کمی از غرفه‌ها در اختیار برخی از واحدهایی که فعالیت آنها در خارج از استان است قرار گرفته و این فعالیت در استان وجود ندارد.

مرادلو در مورد قیمت اجناس عرضه شده و تخفیفات به مشتریان نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کرج،  اظهار داشت: تمام قیمت‌هایی که در این نمایشگاه  برای عرضه محصولات وجود دارد توسط کارشناسان  اتحادیه‌ها کارشناسی می‌شود و فروشندگان موظفند که حداقل  15 درصد کالای خود را  زیر قیمت بازار عرضه کنند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف البرز با بیان اینکه در سال گذشته در این نمایشگاه کالاهایی داشتیم که از 50 درصد تخفیف برخوردار بود، گفت: در این نمایشگاه  اجناس قابل عرضه شامل پوشاک ،خواروبار ، کیف وکفش، آجیل ، خشک بار و تمام  اقلامی که در شب عید مورد نیاز مردم است به جز میوه عرضه می‌شود.

وی در مورد نظارت برعرضه کالا توسط کارشناسان و استقرار کارشناسان در نمایشگاه ،افزود : کارشناسان  اتحادیه‌ها اقلام عرضه شده  را قیمت‌گذاری می‌کنند و  بازرسان اصناف  و بازرسی صنعت و معدن  و یک نفر نماینده از تعزیرات در نمایشگاه حضور دارند که در صورتی که هر غرفه تخلف کند با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

مرادلو با بیان اینکه مردم می‌توانند در این نمایشگاه کالای مورد نیاز خود را با اطمینان تهیه کنند، عنوان کرد: تمام اجناسی که در این نمایشگاه وجود دارد از نظر کیفیت و قیمت کنترل شده بوده و علاوه بر بازرسان و تعزیرات مدیران نمایشگاه هم ناظر کیفیت بر اجناس عرضه شده هستند.

وی با اشاره به اینکه 80 تا 85 درصد از غرفه دارانی که در این نمایشگاه حضور دارند تولیدکنندگان استان هستند و واسطه در این نمایشگاه حذف شده است، ادامه داد: برخی از اقلام مورد نیاز که در استان تولید نمی‌شود و مورد استفاده مردم بوده از دیگر استانها مانند اصفهان تامین می شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌ها هستند که اجناس آنها به قیمت درب کارخانه در این نمایشگاه عرضه می‌شود تصریح کرد:محصولاتی مانند "گز"  زیر قیمت بازار و به قیمت کارخانه در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی بیان کرد  در سال گذشته چند کارخانه تولید شکلات ،رب گوجه فرنگی ، نوشیدنی ومحصولات خود را به این نمایشگاه عرضه کردند و امسال هم طبق روال سال قبل این واحدها برای عرضه مستقیم کالای مورد نیاز مردم در شب عید حضور  پیدا می‌کنند.