ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

diyeh 4در دیدار رئیس ستاد دیه استان البرز با هیات رئیسه اتاق اصناف ،موضوعات فی مابین و نحوه ی همکاری های مشترک در رابطه با کاهش مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت .

حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این نشست  در خصوص راه اندازی صندوق خیران اصناف و نحوه ی فعالیت این صندوق توضیحاتی را بیان کرد . وی هدف از تاسیس این صندوق را انسجام حرکت های خیرخواهانه مجموعه اصناف کرج و هدفمند ساختن کمک های خیران اصناف عنوان کرد و افزود: درمیان خانواده بزرگ اصناف ،افراد خیرخواه و انسان دوستی حضور دارند که  ضمن کارآفرینی و تلاش در راه کسب روزی حلال ،روحیه انفاق و بخشش از مال و ثروت و دستگیری از نیازمندان را در وجود خود تقویت کرده اند.

وی افزود : تلاشهای این افراد خیرخواه  در گوشه و کنار شهر کرج ،زمینه ساز احداث ده ها مرکز خدماتی مانند درمانگاه ،مدرسه و موسسات خیریه و ارائه حدمات عام المنفعه به شهروندان شده است .

وی افزود: صندوق خیران اصناف با نیت سازماندهی و هدفمند ساختن کمک های مادی و معنوی خیران اصناف برای اولین بار در کشور، توسط اصناف کرج راه اندازی شده است و به یاری خداوند و مدد فعالان صنفی ،برنامه های جامعی را درهمین راستا انجام خواهد  داد .

محمد باقر مقدسی رئیس ستاد دیه استان البرز نیز ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند اتاق اصناف کرج در سخنانی گفت : متاسفانه دردادگاه ها و شعب دستگاه قضایی کشورمان پرونده هایی وجود دارد که حکایت  از بی توجهی و سهل انگاری کارفرمایان محترم به  بیمه حوادث دارند .

وی افزود : با مرور این پرونده ها در می یابیم که اهمیت بیمه حوادث برای بسیاری از صاحبان صنایع و کارفرمایان محترم هنوز ناشناخته است . و انگیزه ای برای  انعقاد قرارداد و تحت پوشش قرار گرفتن افراد شاغل در کارگاه ها و محیط های صنعتی به عنوان یک امر واجب و ضروری  وجود ندارد .

وی افزود:اتحادیه های صنفی به ویژه آندسته از صنوف تولیدی و صنعتی می توانند با اطلاع رسانی های کامل و آگاه ساختن فعالان  در محیط های کارگاهی و صنعتی به  بیمه  حوادث ،در کاهش شکایات و پرونده های مربوط به دیه نقش موثر داشته باشند

diyeh 1

diyeh 2

diyeh 3

diyeh 4